Story of our lives | mentos anyone?

Zijn jullie bekend met de meest recente Mentos-reclame? Ik werd erdoor geïnspireerd en wel voor mijn werk. 

Laat ik voorop stellen dat ik de allerleukste job ever heb. Dagelijks pak ik de leukste kadootjes uit, althans ik noem ze kadootjes. Iemand anders zou nieuwe collectie zeggen. Ik werk met de meest lieve, creatieve en gezellige meiden, ook wel mijn second family genoemd. Samen vormen we naast een team ook de basis voor al die fijne mensen die de moeite nemen onze winkel te bezoeken. Het leukste is nog om mensen vaker terug te zien, dat je ze herkent en zij jou en dat het bijna lijkt op visite. Wat hou ik toch van de winkel!

Ik ben altijd benieuwd, als ik sochtends de deur opendoe, wie er allemaal binnen stappen die dag. Nog meer benieuwd ben ik naar hoe mensen binnen komen, met welke gedachte. Ik ben verre van een psycholoog en wil ook niet te diep graven in hersenpannen met deze post, maar het is een oprechte interesse. ‘Kennen ze onze winkel al?’ ‘Hebben ze iets online gezien?’ ‘Zijn ze gewoon nieuwsgierig naar wat we verkopen?’ ‘Zijn we de zoveelste winkel in de straat die ze per toeval binnen lopen?’ Ja, je kunt je er de hele dag mee bezig houden waarom mensen je winkel binnen stappen. Zal ik je vertellen waarom dat is?

De grootste aanname die mensen hebben over winkel-personeel is tot op de dag van vandaag nog niet uit de wereld geholpen : ‘verkoopsters staan er om te staan, te vouwen en te verkopen’. Van de 10 mensen die binnenstappen zullen er 4 awkward reageren met een ‘laat-me-met-rust’ houding op wat je zegt of helemaal niet reageren. Jazeker, wij worden wel eens genegeerd. Wat doe je dan in de winkel vraag ik me wel eens af? Halleluja voor het online shoppen, daar kan je in alle rust met jezelf winkelen.

En toen dacht ik aan de Mentos-reclame (link bovenaan post) : hoe leuk om het ijs te breken met klanten die verkoopsters ongemakkelijk vinden door ze een snoepje te geven. Het snoepje wat aangeeft om een high five te geven, een ‘chestbump’, een knuffel. Even laat je ze aan iets anders denken, uit hun comfortzone stappen, op een andere manier contact maken en laten lachen. Ik zie mezelf al staan met een ‘bakkie; gekleurde snoepjes en de hele dag door high fiven en knuffelen met alle bezoekers. Wat een liefde. (typ ik hardop lachend)

Ik zou het geniaal vinden om uit te proberen! Wat vinden jullie van die reclame en in hoeverre is het bovenstaande herkenbaar, wellicht in een ander voorbeeld?

img_7483-8

Advertenties

12 gedachten over “Story of our lives | mentos anyone?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s