Oversized | de-sweater-op-je-rok-trend

Sinds een jaar vind ik het echt fijn om mijn kleding een maat (of twee) groter te kopen. Tot ergernis van le boyfriend trouwens. Niet omdat ik iets moet verbergen, ik ben helemaal tevreden met alles wat eronder zit, ook niet omdat ik zonodig mee moet doen met een trend, echt omdat het fijn zit. Ik zeg ook zo vaak in de winkel tegen klanten : ‘kijk alsjeblieft niet naar de maat, maar voel hoe het zit!’ 9/10 vrouwen koopt maat 38 omdat ze altijd deze maat dragen, die ene neemt mijn advies wel aan.

Een maatje groter kan ervoor zorgen dat de vorm van het item beter uitkomt, dat de stof mooier valt en dat je een andere stijl kan creëren. En ja, true, oversized is een trend. Vaak is het dan wel zo dat deze items al groter zijn gemaakt en je toch gewoon je maatje 38 kan kopen, zoals altijd. Bij mij gaat het echt meer om spelen met silhouetten, items die niet groot horen toch groot dragen.

Het perfecte voorbeeld ga ik met je delen. Vorig jaar kocht ik voor de feestdagen (ja ik ben zo’n Nederlander die voor de feestdagen een nieuw item koopt) een lange, geplooide skirt in metallic grijs. Ik mocht de skirt alleen kopen als ik hem daarna ook door ging dragen en natuurlijk spreek je dat met jezelf af. Toch was ik even bang dat het een kerst-ding bleef en alle casual pogingen die ik deed waren niet geslaagd. Juist die midi-skirts zijn on trend, maar die van mij heeft dan meer het Grease-gehalte. Tot 1,5 week geleden, toen ik hoorde dat wij Nederlanders nog mochten genieten van een nazomer. Ik bedacht de skirt met een witte sweater en witte sneakers en hopsakee, de koffer in. Of het staat zien we dan wel.


De witte sweater is groot, zo groot dat je er in wilt wonen. Ik kocht hem in maat L, aangezien M (mijn normale maat) nog net te preppy was. Het is maar wat je er mee wilt uitstralen. Ik was totally surprised en werd spontaan verliefd op dit lookje, wat jullie?

4 gedachten over “Oversized | de-sweater-op-je-rok-trend

Geef een reactie

