Lovestory | een ode aan mijn favoriete kledingstuk

Hadden jullie de categorie ‘Liefdesbrieven’ al ontdekt in het menu van Zij en Stijl 2.0? Dit kan een avontuur opzich zijn , fijne plekjes waarvan ik vind dat je ze niet mag missen of mooie herinneringen. Hier is er weer zo één : 

‘Ik ken je al lang, bijna mijn hele leven, maar ik kan me niet voorstellen dat ik je toen al zo waardeerde als dat ik nu doe. En ik weet ook precies waardoor dat komt. Toen ik je leerde kennen moest ik je sneller vervangen, we groeiden uit elkaar en ieder ging zijn eigen weg. Geen idee wat er van jou terecht is gekomen, ik ben in ieder geval gegroeid. Wat ik me nog wel herinner en terug zie in onze foto’s samen is dat je net een kameleon was, noem een kleur en jij was het. Je was vaak versierd met borduursels en kraaltjes, ik vond het vast geweldig, maar daardoor was je ook tijdelijk. Ik heb je niet altijd goed behandeld, soms ging je kapot of gooide ik pastasaus over je heen (daar is trouwens niks aan verandert), gelukkig had mama het beste met je voor dan. Ook kan ik me voorstellen dat ik je vaak heb afgewezen, verfrommeld als een papiertje liet liggen en koos voor een ander. Life is hard, maar een vrouw worden nog harder. Mezelf laten meeslepen door mijn puber-vriendinnen die jou totally niks aan vonden liet me jou vergeten en mijn eigen mening was ver te zoeken. Je was ook een tijdje niet in de mode en als 14-jarige was G-STAR het magische code-woord en zo groot mogelijk ook. Stom van me, sorry daarvoor. Tot een paar jaar geleden, toen ik je weer ergens tegenkwam en opslag verliefd werd. Nog steeds heb je de eigenschappen van een kameleon, ik hoef je alleen niet meer te vervangen. Sterker nog, ik verzamel je! Je bent een onderdeel van mij geworden en nee, ik hecht geen waarde meer wat anderen ervan zeggen. Wat ik zo fijn vind aan jou is je flexibiliteit, je kan al-tijd. Je bent een soort bodyguard, beschermt me tegen de kou en als je groot genoeg bent (wat meestal wel het geval is) kan ik in je wonen. Je versiering neem ik tegenwoordig ook voor lief, hoe meer hoe beter soms. Ik laat je nooit meer gaan lieve sweater, voor altijd samen.’


High five? Grapje zeker, ik heb er zeker meer dan 5!

Aan welk item zou jij een liefdesbrief willen schrijven?

4 gedachten over “Lovestory | een ode aan mijn favoriete kledingstuk

Geef een reactie

