On trend | ga je voor comfi of fashion?

Wat hou ik toch van de herfst, zonder regen en windstoten wel. Ik hou van de herfst vanwege zijn kleuren, een flauw najaarszonnetje en de mode van het seizoen. We mogen lagen aan en het ziet er nog leuk uit ook nog. To be honest, de zomer is dan wel fijn, maar ik zie er nooit zo fashionable uit in de zomer. Alles zit te warm of plakt en Havaianas zijn de meest comfi flipflops ever die je op vakantie elke dag aan wilt : lekker simpel, lekker makkelijk. Lente en herfst zijn dus bij deze mijn favoriete seizoenen. What about you?

De mode van dit seizoen is echt makkelijker dan ooit, al-les kan! Herfstkleuren zoals bordeaux, army-groen, okergeel, mos-groen maar ook de biker-trend is still going strong met kleuren als denim, grijs en zwart. Het zit hem meer in de details, I guess, materialen en prints zetten de toon voor het mode-beeld. En als je gaat voor safe, dan heb je altijd nog schoenen die de show kunnen stelen.

Mijn favoriete trend dit seizoen is ongetwijfeld Velvet, de zachte aaibare stof wat simpelweg de Engelse vertaling is van fluweel. Fluweel is een geweven stof waarbij rechtopstaande pluizen, de zogenaamde pool [richting] van zijde of katoen, met de kettingdraden zijn meegeweven en afgesneden (bron : Wikipedia). Deze stof werd vroeger gezien als ‘voor de rijken’, het straalde luxe uit. Aan de ene kant is dat nog steeds zo, je kunt er alleen nu makkelijker mee ‘spelen’ en stijlen gaan clashen. Love it!

Het perfecte voorbeeld van stijlen clashen kan ik je laten zien in mijn nieuwe aanwinst : de Velvet veterschoen met floral-print van Nelson. Laten we hem even ‘ontleden’ (net als bij Biologie) zodat je beter door mijn bril kan kijken.

#1. Burgerlijke veterschoen – ik zeg burgerlijk vanwege de ‘klassieke-niks-spannends-aan-vorm’ waar elke vrouw een dag op kan overleven zonder eeuwige blarenpleisters en pijnlijke voeten.

#2. Verrassende veters – de veters lijken op strikjes, zijn breder dan normaal en geven een satin-gevoel. Iets wat je minder snel zou verwachten voor een regular veterschoen.

#3. Velvet flowers – de zachte, aaibare stof geeft een rijke uitstraling en daar tegenover staat de retro floral-print in de herfst-kleuren van dit seizoen.

En dan komen we terug op de vraag waar ik mijn post mee begon : ga je voor comfi of fashion? Antwoord : het kan altijd allebei.


 

8 gedachten over “On trend | ga je voor comfi of fashion?

Geef een reactie

