Social Struggles | de verleiding door social media 

Één van de eerste dingen die ik sochtends doe, na mijn wekker uitzetten, douchen en mezelf in een outfitje hijsen, oh en 3 liter koffie wegtikken. Over die koffie trouwens, er is bewezen dat koffieleuters die 3 koffietjes per dag drinken langer leven. Halleluja, maar ik dwaal af.

Niet één van de eerste dingen dus, de derde ofzo, die ik doe is door m’n Instagram-feed heen scrollen. Soms heb ik wat bedacht om te posten, soms ook niet. Scrollen, liken en reageren dus. Hoewel dit automatisch gaat, like en reageer ik alleen als ik het ook echt leuk vind. Ik ken de follow for follow en like for like tactiek wel maar wat schiet je er nu echt mee op? Je reageert gewoon random ‘Pretty‘ ‘Love your style‘ ‘Gorgeous‘ ‘So Awesome‘ maar eigenlijk heb je de foto niet bekeken of de stijl in kwestie is niet echt jou ding. En dan maar hopen dat je die reacties allemaal terug krijgt. Wat mij betreft, zo krom als een banaan.

Toch is het een typisch vrouwending, iets willen hebben voor de heb. Het voorbeeld hierboven lijkt er in eerste instantie niet op, maar als je je bedenkt dat je reacties en likes wilt hebben omdat je er dan als Instagrammer beter op staat, de kans groter is dat er een samenwerking ontstaat en omdat je ene grote ‘voorbeeld’ dat ook zo heeft, wat is er dan echt aan? Wat is de kern dan van je eigen Instagram-feed?

Vrouwen willen iets hebben zodra ze zien dat iets goed werkt, het leuk of mooi staat, het on-trend is. Wat dat betreft is social media maar slecht voor ons. Een goed voorbeeld vind ik de fur-lined slip-in loafers. Ontworpen door Gucci, gedragen door een grootse influencer en BAM, hij wordt gebombardeerd tot zomerschoen van het jaar. Een grote kudde draagt deze fur-lined slip-in loafers of maakt er in ieder geval een kiekje van. Je kan me niet vertellen dat het lekker zit, op een benauwde Hollandse zomerdag, met dat bont-laagje. Een nog groter vraagstuk : wie heeft dan nog een eigen stijl? Je kan ze maar in je kast hebben staan, dat dan weer wel.

Voor het geval je heel even dacht dat de fur-lined slip-in loafers ook onderdeel zijn van mijn garderobe : het zijn de mouwen van mijn fake fur jacket in prachtige, klassieke, normale loafers!

Ik heb het zelf ook, met de trenchcoat. Een klassieker, DE musthave voor de kledingkast van een vrouw. Ha-ha, laat me niet lachen. Het begon met inspiratie beelden via Pinterest : boyfriend denim, oversized sweaters, high heels, trenchcoat eroverheen en dan zo’n fancy pose in het midden van de straat. It’s so me (wat bezielde me)! Je snapt het, de volgende dag stond ik in de winkel voor deze klassieker. En dan gaat hij mee naar huis, stel je hem voor aan de rest van je garderobe en ineens knapt die roze bubbel. Oversized sweaters, check. Boyfriend denims, check. High heels, nee. Sta ik dagelijks op straat te poseren, hell no. Oke, na wat gepruts met allerlei kledingstukken kom ik er achter dat deze jas niet voor mij gemaakt is. Ik heb me simpelweg laten meeslepen door de sfeerbeelden waarin de trenchcoat duidelijk in de spotlight stond en slechts een accessoire was. Hoe nodig ik het toen moest hebben, zo graag wil ik er nu van af.


Bron : Pinterest

Wie snapt me in deze struggle en heb jij iets soortgelijks meegemaakt? 

Geef een reactie

