Mondays Mood | ik blaas 3 kaarsjes uit, voorgoed uit

Op 14 mei 2014 begon ik, uit passie voor schrijven, met mijn blog. De naam had ik al bedacht, deze lag al klaar voor een ‘dream on-moment’ voor als ik ooit mijn eigen winkel zou starten. Zij en Stijl, een blog waar artikelen moeten komen waar iedereen wat aan heeft of zich in herkent. Persoonlijk, mode en lifestyle.. Het was gek om die eerste post online te zetten, iedereen kon het lezen. Nouja iedereen, dat verwacht je, daar moet je vooral in het begin een hoop voor doen. En het was dan ook een lange weg om te weten wat ik nu weet, toch bleef ik altijd geloven in mijn schrijfstijl, mijn merk.

Ik denk dat mijn hoogtepunten in 2015/2016 werden bereikt met een perfecte balans tussen werken en bloggen, vergeet niet dat voordat er zo’n blogpost online komt al zoveel werk is verricht. Foto’s maken [hier ook de tijd voor hebben] , bewerken, teksten schrijven. En zodra je een goede planning hebt, lijkt alles vanzelf te gaan. Leuke contacten, fijne samenwerkingen, goede ideeën.. Het was er allemaal. Was.


Toen ik in 2016 koos voor een nieuwe job en op de dag van vandaag mijn dreamjob heb, kreeg dat al mijn energie. Logisch ook, dit is mijn toekomst. Mijn blog kwam niet op een 2e plek, maar ergens op de 5e plek. Teksten had ik dan misschien wel, maar tijd voor foto’s absoluut niet. Dan ga ik mijn planning wijzigen, van 3 tot 4 dagen in de week posten [wat allang niet meer realistisch was], naar 2 dagen in de week. Ik kijk naar waar iedereen wat aan heeft, mijn allereerste focus punt toen ik ooit aan dit avontuur begon, en dat zijn mijn personal stories en fashion updates. So far so good.

Als je ziet dat niet alleen je statistieken achteruit gaan, maar ook je spontaniteit en enthousiasme in het creëeren van content is het tijd om anders te gaan denken. Had ik niet op het hoogtepunt moeten stoppen? Het is te leuk, te leuk om je eigen creativiteit om te zetten in teksten en daarmee anderen kunt helpen en inspireren. Maar wat als je de tijd niet meer vindt en je moet haasten om een bepaalde planning te halen? Dan wordt dit simpelweg zichtbaar en je doet onder voor je merk.

En daarom besluit ik, na 3 jaar, te stoppen met bloggen. Zij en Stijl blijft bestaan, mijn merk, wat ik wellicht ga omzetten in een social media-concept. But first, rust. De tijd nemen om alles even van een afstand te bekijken, energie steken in prioriteiten en te genieten.

Dank! Mijn dank is groot. Voor iedereen die de tijd nam mijn posts te lezen, erop te reageren en ook terugkwam voor nieuwe posts. Voor iedereen die mijn stijl perfect vond passen bij hun bedrijf en waar mooie samenwerkingen uit zijn ontstaan. Dank!

5 gedachten over “Mondays Mood | ik blaas 3 kaarsjes uit, voorgoed uit

  1. “Set forth, new adventures await!”
    Niemand die je kwalijk neemt dat je er een punt achter zet. Of eerder een punt komma. Doe waar jij je goed bij voelt. Ook ik voel dat mijn motivatie om (actief) te bloggen er niet meer is zoals in het begin en momenteel run ik een slow blog waarbij 2 artikels in een maand als veel zijn. Toch kan ik het niet helemaal naast me neerleggen. Na enige tijd ga ik het weer missen en zoek ik iets nieuws.

    Succes met wat er komt, wat er komen mag en vooral steeds doen waar jij je goed bij voelt.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

