Mondays Mood | van zero sportief naar 160km in vier dagen 

Vroeger danste ik de sterren van de hemel, althans voor mijn gevoel dan. Van jazz-ballet tot hiphop, dansen was voor mij de leukste sport die er bestaat. Nog steeds eigenlijk, maar toen het voor een paar jaar terug niet meer in mijn ‘werk-privé’-schema paste heb ik er nooit meer m’n best voor gedaan om het te laten passen. Niks voor mij eigenlijk, ik kan mezelf best een doorzetter noemen, vooral als ik een doel voor ogen heb.

Na de pirouette-bounce-jump-fase viel het hele sporten als een woord uit mijn persoonlijke woordenboek. Ik deed m’n best om alternatieven te vinden, echt blijer werd ik er niet van. Hardlopen? Één week volgehouden. Nog geen kilometer aan elkaar gerend. Een sportschool? Nooit bezocht. Moet iedereen zien hoe slecht mijn conditie is en hoe A-sexy ik sta te zweten na 2 minuten rennen op een loopband? No thanks.

Ja dan zak je toch ineens naar niveau zero sportief. Zoiets als ‘wie had dat gedacht : van best wel sportief naar een extra aperitief’ (ik had gehoopt nu een goede quote neer te zetten met de man van Telfort als inspiratiebron). Anyway. Je wilt ook geen zwakke slungel worden, althans zover was ik al wel, dus de fiets was mijn uitkomst vorig jaar. Een uur per dag (heen en weer naar het centrum voor werk), ook een uitlaatklep en ik werd fitter. M’n benen kon ik zelfs bijna vergelijken met Popeye. Ik zei bijna.

Alle gekheid op een stokje, ik zal nooit een groot fan van sporten worden maar mijn doel voor dit jaar vraagt om meer beweging. Ik heb me namelijk ingeschreven voor………….. De Vierdaagse! Jawel, vier dagen lang aan de wandel 40km per dag. Mijn vader heeft 13 jaar geleden een succesvolle vierdaagse gelopen en sindsdien leek het ons mooi om hem ooit nog samen te lopen. Ooit is nu en de inschrijving is de deur uit, even afwachten nog of er geloot moet worden of niet (er mogen 47000 mensen meedoen) en dan gaat het echt gebeuren. Bye loafers, hallo wandelschoenen!


Bron : Nu.nl & NOS

6 gedachtes over “Mondays Mood | van zero sportief naar 160km in vier dagen 

  1. Je verhaal leek wel over mij te gaan (wat dansen betreft, vierdaagse vind ik nog te ambitieus op het moment haha). Mis je het niet? Ik zoek een leuk alternatief, maar niks haalt het. Maar om nu aan te sluiten bij de dames conditie gym, daar vind ik mezelf (nog) veel te jong voor… 😊

    Liked by 1 persoon

    • Echt? Wat super toevallig! Ik mis het heel erg, maar het dansen van toen is anders dan het dansen van nu. Je komt met je leeftijd (26) of in een te jonge groep of idd de conditie groep. Wandelen vind ik echt oprecht fijn en leuk, de vierdaagse was een bucketlist dingetje.. 1+1=2 😁

      Like

      • Ja dat was voor mij de reden om te stoppen. Op een gegeven moment kwamen er meiden in de groep die moesten dealen met problemen die je hebt in drie havo terwijl ik een dochter had van vier jaar oud haha. Dat matchte niet helemaal meer. De leraar was erg leuk, maar toen hij stopte, schreef ik me ook uit.

        Vind het echt knap, lijkt me heel tof om te doen ooit. Heel veel plezier en succes vast!

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

