Fashion FriYAY | met een knipoog naar de lente

O YES, afgelopen woensdag op 15 februari tikte ons landje de 15 graden aan met volop zon. Hoe blij kan je zijn, nou heul blij. Na al die sneeuw is dit een knipoog naar de lente, een verademing. En daarbij heb je meteen zin om wat ‘lekkers’ te dragen. Dat kan een felle kleur zijn, een laagje minder (uit die dikke jas), blote enkels komen tevoorschijn (al deed ik dat ook al toen het -3 was) en de zonnebril mag uit de kast. Iets lekkers dus.

Mijn nu al favoriete aankoop voor het voorjaar is de reversible parakeet green bomber van Maison Scotch. De bomber is een alltime favorite en komt elk seizoen terug in nieuwe kleuren en prints. Met de kleur van een parkiet, geborduurde ogen en lurex details heeft hij alle ingrediënten voor mijn ultieme lente-gevoel! Nice to know : de eerste Spring Summer levering van Maison Scotch is vanuit het oogpunt van de paradijsvogel en gebaseerd op kunstschilder Henri Rousseau, die zijn jungle schilderijen inspireerde op zijn bezoeken aan het Natuurhistorisch museum en de kassen in Parijs.

Om helemaal allover te gaan naar een Spring-look leek me nog iets te vroeg, want hey.. We zijn pas halverwege de tweede maand van het jaar. Dus. Het moet een in-between outfit worden en daar past een pantalon goed bij. Ik koop deze vaak een maatje ruimer, dan valt hij meer baggy en dat zorgt weer voor een nonchalante streetstyle look, zeker met sneakers.

De lichtgrijze puma platform sneakers van Nelson Schoenen heb ik onlangs toegevoegd aan mijn schoenencollectie, een kleur die je nu kunt gebruiken als lichtpuntje van je look en in de lente kleuren ze fijn mee met felle, lichte items. Naast het comfort wat een sneaker biedt, zeker voor een job waarbij je veel staat en loopt (hey hi, dat heb ik) hebben mijn nieuwe sneakers een verhoogde zool, net even anders.

4 gedachtes over “Fashion FriYAY | met een knipoog naar de lente

Geef een reactie

