Mondays Mood | lunchen bij Toos&Roos

Vorige week dinsdag, een dag waar ik (en le boyfriend) laaaaaaaaang naartoe hadden geleefd : samen een dagje vrij. Ze zijn schaars op het moment en dat betekent dubbel en dwars inhalen op de momenten dat het wel kan. Dat deden we in Amsterdam. We komen er allebei niet zo vaak of eerder ; bijna niet en het heeft ergens toch meer charme dan Arnhem. Ik heb het dan niet over de Kalverstraat.

Main reason om naar Amsterdam te gaan was voor de 90e verjaardag van mijn heldin, de meeste knappe inspirerende vrouw die ooit heeft bestaan : Marilyn Monroe. In de nieuwe kerk van Amsterdam (no pictures please, helaas pindakaas) werden er eigendommen, verhalen en filmpjes getoond. Prachtig! Je kon me niet gelukkiger maken.

Na deze tentoonstelling wandelen we naar de 9 straatjes, het charmante deel van Amsterdam als je het mij vraagt. Ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen hoe dit eruit ziet, jullie komen er vast vaker dan ik. De grachten, panden, conceptstores, de rust (in vergelijking met de Kalverstraat) en de kleine lunch-hotspots. In de ochtend vroeg ik al tips via instastories en yes : genoeg leuke ideeën. Ik had Pluk bedacht, maar na het zien van hun iets te groene sapjes op Instagram wist ik zeker dat le boyfriend daar niet gelukkig van zou worden. Toos&Roos is ook een tip van de dag en ziet er goed, variërend uit.

Even over mijn verwachtingen : Toos en Roos, ik verwacht een kleurrijk geheel met het interieur a la Kitsch&Kitchen (die bloementassen die vroeger een must-have waren voor elke tiener) en twee ‘te’ blije, blonde vrouwen in zo’n Kitsch&Kitchen-schort die hun hart hebben gevolgd en van hun hobby hun werk hebben gemaakt : koken. Ik kan je vertellen : alles behalve dat. Nouja alles, de buitenkant kon nog door voor mijn Kitsch&Kitchen-verwachting. Het ziet er klein uit maar ik zie dat je boven ook kunt zitten en als ik het personeel Engels hoor praten vraag ik ook maar in het Engels of het oké is dat we daarheen lopen. Met een soort van knikje ‘waar ik uit begrijp dat het goed is’ krijgen we twee menukaarten in onze handen gedrukt en lopen we door. Oke, waar zijn Toos&Roos?

We bestellen verse jus d’orange, pannenkoeken en een spinazie-quiche in het Nederlands, want hey.. ineens kan Toos of Roos ons wel verstaan. Vanaf boven hebben we uitzicht op de gehele ruimte, inclusief dozen frisdrank die staan opgestapeld, langzamerhand wordt het drukker en wat er geserveerd wordt ziet er stuk voor stuk heerlijk uit.

Ook onze keuzes zijn de goede geweest, maar na het eten zie ik dat er wat plinten missen en gok ik erop dat de schoonmaakploeg lang niet is geweest. Ik heb zin om Rob Geus te bellen.

4 gedachtes over “Mondays Mood | lunchen bij Toos&Roos

Geef een reactie

