Fashion FriYAY | liefde voor loafers

Ze doen me denken aan m’n oma en ze lopen als pantoffels : de loafers. Wie had gedacht dat ik een nieuwe liefde zou vinden in deze schoenen? Ik niet. Het maakt je look ouwelijk of über klassiek waren mijn vooroordelen. Daarbij zien ze er smal uit en als er iemand lelijke, brede voeten (inclusief vergroeid bot aan beiden kanten, om nog even in detail te treden) heeft ben ik dat.

Bij Sacha Shoes vond ik een paar die ik een kans wilde geven. Ja, misschien ben ik dan wel trendgevoelig. Ik zie velen shinen in loafers, van metallic silver tot aan fushia roze, ik ga veilig voor zwart. Daar kan weinig aan verkeerd gaan dacht ik nog. Toen ze binnen kwamen, was ik sceptisch.. Is dit het wel? Ik zie le boyfriend kijken en hij zegt nog ‘is wel helemaal in toch?‘.. Wat voor mij totaal geen goede bevestiging is, hij moet het aan zien en daarbij.. ik ook! En most important : die brede voeten moeten erin, in dat schattige smalle schoentje.

Allrighty, hoe ik het heb gedaan geen idee, ik pas ze. Het is een stugge bedoeling, maar dat loopt wel uit (zo kocht je vroeger ook vaak schoenen die je heul graag wilde). Next : outfit. Een oude, gescheurde denim van le boyfriend, een oversized tee en een blazer.. Herken je ‘m? Deze look staat al op Instagram, zo ging ik naar De Vrienden van Amstel Live! De clash tussen klassiek en stoer moet duidelijk terug te zien zijn als je deze loafers wilt combineren, vind ik.

Maar dan.. De pantalon. Ik hou van pantalons en de nieuwe highwaist wide leg-variant, ze matchen perfect met sneakers, enkellaarsjes maar ook zeker met loafers. Opgepast voor de TE klassieke look, in mijn geval, draag er een sweater op of een vintage inspired tee. En zo is een ouwelijke, klassieke schoen (did I really said that?) ineens multifunctioneel.

Kortom : liefde voor loafers!

4 gedachten over “Fashion FriYAY | liefde voor loafers

Geef een reactie

