Fashion FriYAY | de term Fashion First 

Ken je de term ‘Fashion first‘? Vast wel. Ik hoorde het opvallend vaak toen een collega met de meest koude dagen in een outfit met dunne panty en loafers aankwam of een jas aanhad die geen regen of sneeuw kon hebben. ‘Meid, je wordt hartstikke ziek zo‘ aldus moeder gans moi. ‘Shar, Fashion First. Ik zit toch in de trein en dat kleine stukje loopje overleef ik wel.’ Oke, dat was dus het motto. Fashion First. Grappig vond ik het vooral, totdat ik laatst (en misschien onbewust wel vaker) precies hetzelfde deed.

Het was een grijze, grauwe dag, droog maar herfstachtig en wat wilde ik vandaag perse dragen? Mijn dunne palazzo-pants met 6 graden. Kan gewoon, zo leerde ik eerder al van mijn collega. Die dag was ik vrij en ik ging de stad in met le boyfriend, winkel in winkel uit, lunchen, zoveel liep ik niet buiten. Toen de outfit ‘ready to wear‘ was kwam ik nog in de knoei met een jas, want ja.. dunne broeken en dikke jassen gaan natuurlijk niet samen. Hi Leather Jacket, Hallo Dikste Sjaal Ever.. Wij gaan op pad.

De top van Mooi! Company die ik jullie vandaag laat zien is daar ook een perfect voorbeeld van. Dun, driekwart mouw, een lage hals met strik-detail : koud, maar zo leuk. En zelfs op die palazzo pants. Hoewel hij classy oogt door z’n shiny kleur en details zijn een stoere choker, een goud kettinkje en grof, leer horloge perfecte compensaties om z’n classy-nessweg te nemen.


Onze lunch bij Stan&Co op de beruchte Fashion First-dag ; de beste croque monsieur!

2 gedachtes over “Fashion FriYAY | de term Fashion First 

Geef een reactie

