Mondays Mood | zij en haar dreamjob

Terug naar oudejaarsdag, 31 december 2016, de dag van oliebollen en champagne. De dag die om 0:00 omslaat in een nieuw jaar, waarvan we vaak verwachten dat het een nog beter jaar wordt dan het afgelopen jaar. Waarin we nieuwe doelen stellen, een lijstje maken van goede voornemens (en deze een dag later alweer zijn vergeten *hallo kater*) en wellicht persoonlijke focuspunten hebben.

Ik begon deze dag bij de HEMA, mijn favoriet voor werktijd, voor een fles champagne die natuurlijk openging na werktijd. Om te proosten op een fijn jaar, mijn eerste jaar bij Scotch & Soda, op een gezellig team met meiden die enorm hard werken en dezelfde liefde voor het merk delen. Dat het maar snel 17:00uur mag zijn.

Einde ochtend loopt onze area-manager binnen met, hoe kan het ook anders, verse oliebollen. Dat wordt ontbijten, lunchen en proosten met oliebollen. Yum! Er zijn op dat moment wat veranderingen gaande in het team en de rol van Fashionhost (storemanager) moet gevuld worden.

Laat ik voorop stellen : een dreamjob. Voor mij dan. In al die jaren werken in de detailhandel is mijn antwoord op de vraag ‘wat wil je bereiken‘ hetzelfde geweest : Storemanager worden. Een ‘eigen’ winkel, eindverantwoordelijk zijn, samen met een team werken aan doelen en het zien groeien. Ja, dat is een droom als je ‘vers’ van de detailhandel-school komt. En dan ineens hoor je : ‘je mag het doen, jij mag die rol vervullen‘. Ik wil nu niet sentimenteel gaan doen, maar ik kon wel janken.

Kiezen voor Scotch & Soda was een sprong in het diepe, een enorme sprong maar tegelijkertijd de beste. Het afgelopen jaar was als een rollercoaster waarin ik : nog meer verliefd werd op het merk, mezelf nog beter heb leren kennen, er een familie bij heb gekregen (Scotch Family) en waar dromen werkelijkheid werden. Mijn dank is groot en dat eigenlijk alleen door een jaar geleden echt voor mezelf te kiezen. 2017, you’re already awesome!

8 gedachtes over “Mondays Mood | zij en haar dreamjob

Geef een reactie

