Fashion FriYAY | basics maken de vrouw

Eens of oneens?
Zo tussen de glitters en pailetten door, want ik geloof echt dat elke vrouw minstens één glitter in haar party-look heeft, zijn het de basics die onze garderobe maken.

Wat ik onder basics versta? Items, meestal in uni kleur, die tijdloos zijn. Een begin van elke look, passen overal bij, vervelen nooit en kunnen de ultieme oplossing bieden als kers op de taart. ‘O my, die glitterrok is veel te heftig‘ ‘Dat shirt met pailetten trek ik echt alleen met kerst aan‘ Herkenbaar? In dit geval heeft een basic de functie : downstylen. De aandacht van een opvallend item wegnemen en rust creëeren in het totaalbeeld.

Ik kan wel houden van een funky allover look. Streep over streep over streep. Leopard print met stippen. Of ik er altijd zin in heb, dat is een ander verhaal. Daarbij kunnen mijn looks via Zij en Stijl inspirerend werken, maar dat betekent niet dat het voor iedereen draagbaar is.

Daarom koos ik ervoor om met basic items van Mooi! Company twee looks te creëeren die draagbaar zijn voor veel vrouwen. Mooi! Company is een groothandel en webshop met een ruime damescollectie aan basics. ‘Because a basic is what you need to shine

DE COL
Naast heerlijk warm is deze col voor mij het toppunt van vrouwelijk. Fijn dat hij een smalle fit heeft, daardoor perfect voor mijn striped wide leg pants. Door één kleur uit de pants te kiezen, bordeaux in dit geval, creëer ik rust in de totale look.

DE CARDIGAN
De Leopard pants is één van mijn favorieten dit seizoen en draag hem graag met printed tee’s, striped longsleeves of een oversized knit. Een denimshirt in combinatie met de korte, blauwe cardigan is door de materialenmix verassend maar omdat beiden items effen van kleur zijn is de totale look weer meer casual.

Wat is voor jullie de ultieme basic? En hoe gebruik jij deze in een look?

8 gedachtes over “Fashion FriYAY | basics maken de vrouw

Geef een reactie

