Mondays Mood | wat vind ik eigenlijk van de decembermaand?

It’s the most wonderful time of the year‘ lees ik op alle social media kanalen. Iedereen sluit langzamerhand op zijn eigen manier het jaar af, door een adventskalender (waarbij de chocolaatjes erin vaak interessanter zijn) of de ‘year in review’ op Facebook (altijd fijn om te zien hoeveel likes je hebt uitgegeven en gekregen in een jaar tijd). It’s the most wonderful time.. Is dat eigenlijk wel zo?

Dat de pepernoten in augustus al te koop zijn vind ik raar, nog gekker vind ik de eerste kerstliedjes op de radio nog voordat Sinterklaas zijn verjaardag heeft gevierd. ‘Make it a december to remember‘, nouja eerder de maanden ervoor. We worden al vroeg gek gemaakt met deze december-gekte.

Als Sinterklaas weer met z’n boot naar Spanje vaart, moet ik toegeven : Nederland licht op. En letterlijk. Alle straten en huizen zijn verlicht, de kerstboom wordt gehaald (of van zolder gehaald zoals bij ons), je hebt zin om kerstinkopen te doen en deze op je meest creatieve manier in te pakken, de kerstmenu’s worden samengesteld en zelfs een fout kerstlied is op z’n tijd toegestaan.

Make it a december to remember‘, dat is één ding dat zeker is. Juist in de decembermaand moet ik de meest strakke planning ever maken, nog voordat er voor Sinterklaas gezongen werd had ik al bijna alle kerstkadootjes binnen. De kerstboom? Die staat al een week. Too bad, het woord kerstvakantie komt in mijn woordenboek al jaren niet meer voor. Al die extra koopmomenten, waarin de meesten hun laatste inkopen doen, zorg ik ervoor dat iedereen picobello aan het kerstdiner verschijnt. Juist ja, work is calling!

En dat is niet erg. Helemaal niet zelfs, het is de leukste tijd van het jaar om te werken. Drukte in ons centrum, iedereen is vrolijk, nouja iedereen.. Sommige klanten komen als een wervelwind je winkel binnen omdat ze last minute iets nodig hebben. Fijne chaos noem ik het. Ik word er blij van! Als op 24 december om 17:00 de winkel dicht gaat, hebben wij vooral weekend. Uitslapen, bijkomen, wat samen gaat met veel eten, kado’s en familiebezoekjes.

It’s the most wonderful time of the year‘, maar dan anders.

4 gedachtes over “Mondays Mood | wat vind ik eigenlijk van de decembermaand?

  1. Wat een leuke post! Ik heb altijd gemixte gevoelens in december! Voorheen vond ik het altijd heel fijn de kerst maar nu zonder mijn vader zijn het soms wat moeilijkere dagen! Al probeer ik er alles aan te doen om het gewoon gezellig te maken en blij te zijn 🙂 Het huis is van binnen alweer versierd Yeah!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

