Mondays Mood | wat voor een type vriendin ben ik eigenlijk 

Ik loop de bus uit, opweg naar huis. Dit is zo’n 7 minuten lopen en aangezien ik niet het type ben dat altijd muziek bij zich heeft is het Mr. Brain die de leegte vult. Soms denk ik na over de werkdag die ik heb gehad, vandaag was het iets anders : ‘wat voor een type vriendin ben ik eigenlijk?’ Ja, hoe kom je erop zou je zeggen. Geen idee, die dingen gebeuren en niet minder interessant om er even bij stil te staan.

Als ik mijn vriendinnen diezelfde vraag zou stellen, zouden er antwoorden komen als : betrouwbaar, gek, gezellig, een luisterend oor (althans dat hoop ik, correct me if I’m wrong girls). Dit kan ik ook wel van mezelf zeggen. Geheimen bewaren kan ik als de beste, ik lach altijd om m’n eigen grappen (maar ben ook graag sarcastisch), ik sla een borrel bijna nooit af en dat luisterend oor + bijbehorende feedback heb ik (nadat ik zelf vaak op de praat-stoel heb gezeten) ook wel te bieden. De tijd.. die heb ik dan weer niet, steeds minder zelfs en ik heb er ook geen controle over. Soms vind ik mezelf dan een vreselijke vriendin, die ene die altijd druk is.

Vroeger had ik alle tijd. Even koffie drinken bij Annie, een hapje eten bij Sofie en de stad in met Petra. *deze namen zijn verzonnen, altijd al een keer willen doen* Als ik werd gebeld om ‘even een sigaretje te roken’, een ‘ijsje te gaan eten’ of gewoon domweg op de bank zitten, dan was ik er. Een vrije dag? Lunchen, shoppen, qualitytime met vriendinnen.

Nu, op 26-jarige leeftijd, ben ik vrouw van maar ook nog steeds een vriendin. Een werkende vrouw en vriendin, die alles plant met haar homeplanner en blij is als er eindelijk een avond is waarin ze de hele avond in haar joggingbroek kan zitten. Wat betreft die homeplanner ; ik dacht even snel een eetdate te plannen met één van mijn beste vriendinnen. We kwamen uit op een maand later !(!!) Een vrije dag? Hallo Jumbo, hallo Assepoester.

Gelukkig zijn mijn vriendinnen de moeilijkste niet, zijn we allemaal even druk, duurt het ontzettend lang voordat er eindelijk weer een eet-date gepland is (zo rond mei 2018 de eerstvolgende), kletsen we bij tot in de late uurtjes met een groot glas wijn. Toch sta ik er afentoe wel even bij stil dat ik niet meer de vriendin van vroeger ben. Feit blijft wel : mijn vriendinnen zijn de leukste! 

Hoe ervaren jullie deze ‘ouder-worden-met-minder-tijd’-dingen?

6 gedachten over “Mondays Mood | wat voor een type vriendin ben ik eigenlijk 

  1. Idd! Ik denk dat iedereen het zelfde probleem heeft bij het ouder worden. Geen tijd om gezellig een hele avond film te kijken met hun… want de strijk, poetsen, eten maken en zoveel meer! Ik voel me ook net een oma! Blij als ik een avond tegen mijn lief kan hangen in de zetel!😄 Ik had het daar int begin ook moeilijk mee… we hadden gezegd dat vriendinnen boven ALLES gingen… maar na een tijd ziet ge dat iedereen meer met zijn eigen leven bezig is en dat dat normaal is! En daarom zijn we geen slechtere vriendinnen als vroeger!😊 xxx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

