Fashion FriYAY | waarom deze 5 paar schoenen ook in jou kast moeten staan

Ja, ik heb een schoenentic. Eerlijk is eerlijk. Het liefst heb ik bij elke look andere schoenen aan. Misschien heb ik nog wel liever 5 paar ‘uitgesproken’ schoenen, dan een aantal ‘uitgesproken’ kledingstukken. Hoewel ik soms ook all the way kan gaan *zucht*. Anyway, schoenen dus. Mijn moeder werkte vroeger in de schoenenmode, de liefde voor schoenen is duidelijk met de paplepel ingegoten. Heb ik wel eens verteld dat na het zien van de videoclip Remember the Time van Michael Jackson, op jawel 4 jarige leeftijd, ik absoluut die laarzen moest hebben?

Daarnaast heb ik van die fijne, brede voeten die vragen om goede schoenen. En dagelijks wisselen van schoenen is bijna een must. Ach, vervelend. Toen ik een keer naar de huisarts ging, op mijn pumps, omdat ik zo last had van m’n voeten vond de arts dat niet heel vreemd. Bye hakken, hallo comfort!

Naast het feit dat ze breed genoeg moeten zijn, heb ik verder niet veel eisen aan schoenen en zo kwam ik op mijn top 5.

1. Witte Sneakers
Ik kreeg laatst nog de vraag of witte sneakers nog wel kon nu de herfst (soms winter) om de hoek komt kijken. Ze maken je look comfortabel, streetstyle en kunnen door de kleur een opvallend lichtpuntje zijn. Say YES to sneakers, altijd en overal.

2. Buckle boots
De simpele, zwarte boot heeft een upgrade gehad en is populairder dan ooit. Je casual outfit geef je makkelijk een rock ’n roll twist (zie 3x je sweatdress dragen).

3. Brogues
Mijn favorites heb je twee weken geleden ontmoet in 3x je brogues dragen. Brogues staan vooral voor klassiek met de pasvorm van comfort. Voor mij een goed alternatief omdat ik liever geen hakken (in de zin van pumps) draag.

4. Velvet
De seventies look, een zachte feel en een toch wel opvallend kleurtje. Allemaal ingrediënten die dit modeseizoen omschrijven. De herfst is al somber genoeg, add some color!

5. Dr. Martens
Deze lage, off-white, gelakte (en zware) schoenen krijgen altijd een hoop aandacht als ik ze draag. Ze zijn grof en vallen op. Je houdt van ze of niet, het is een goed alternatief voor sneakers vanwege de pasvorm. Ik vervang ze vaak voor mijn witte sneakers om de totale look ‘warm’ in kleur te houden.

Welk paar is jou favoriet? En heb jij net zo’n schoenentic?

12 gedachten over “Fashion FriYAY | waarom deze 5 paar schoenen ook in jou kast moeten staan

Geef een reactie

