Fashion FriYAY | 18x je winterjas upgraden

Dat de herfst mijn favoriete seizoen is durf ik wel hardop te zeggen. Het najaarszonnetje, net dat extra laagje kleding (niet ingepakt a la eskimo) en de mooie kleuren buiten. Ik hoop dan ook mijn ‘winterjas-aantrekken-moment’ zo lang mogelijk uit te kunnen stellen en draag nog lang mijn denim of festival inspired jacket. Of een leather jacket met een grof vest eroverheen. De voordelen van ‘zo-lang-mogelijk-dunnere-jackets-te-dragen’ (en dan zijn die van mij ook nog eens oversized) is dat je er meerdere lagen onder kunt dragen, denk aan een shirt met knit/sweater. Het is een soort ‘Fashion First’-dingetje, het ziet er tof uit maar past niet direct in het ‘alledaagse’ weerbeeld.

Okay, enough about the jackets. We gaan ze nu aankleden, want dat is voor mij stap 1 als het kouder wordt. Een grote, grove sjaal is een must, want ik moet dat dunne jack opwarmen en daarbij vind ik het fijn als ik een sjaal minstens 2x kan omslaan. Je kan het een tic noemen, het is voor mij een vereiste.

Ik ging voor jullie (en ook een beetje voor mezelf) opzoek naar de leukste winteraccessoires en heb twee kleurenpaletten gemaakt waar in de één oker en navy centraal staan en in de andere rood en burgundy. Waarom deze kleuren? Persoonlijk kies ik vaak voor een veilige basis, in de zin van een uni blauwe of zwarte jas. Je kunt hierdoor juist onverwachtse prints en kleuren gebruiken in accessoires, upgraden dus. Meet mijn top 18, leukste winteraccessoires!

ORIGINAL OCRE & BASIC BLUES
Wat ik een tof contrast vind is de oversized jackets met grote sjaals en dan toch kiezen voor een kleine, glimmende of felgekleurde schoudertas als soort ‘hidden treasure’.

Shop – Scotch&Soda , H&M ,  ZARA

BEAUTIFUL BURGUNDY & READY TO GO RED
Trends mixen en clashen is een GO dit seizoen. De baret voor een Parisienne-look, een grote sjaal met retro-print brengt je terug in de seventies en de bucketbag voor een nonchalante touch. 

Shop – Scotch&Soda , H&M , ZARA

Voor welk kleurenpalet ga jij dit seizoen?

2 gedachtes over “Fashion FriYAY | 18x je winterjas upgraden

Geef een reactie

