Mondays Mood | fluitend naar m’n werk

Je werkt fulltime?’ ‘Studeer je daarnaast nog?’ ‘Niet?’ ‘Zonde zeg!

In de 7 jaar dat ik fulltime werk, krijg ik nog vaak deze verbaasde reacties. In het begin had ik nog een soort van verdedigende antwoorden klaar. ‘Ja maar misschien komt dat nog wel, dat studeren‘ of ‘Je hebt ook thuisstudies, daar ga ik me eens in verdiepen‘.. Dat heet jezelf voor de gek houden. Je weet best dat dat niet gaat gebeuren. Nu zijn de antwoorden ‘Zonde? Dat mag je vinden, ik vind het heerlijk om te werken. Ik vind het zonde als iemand tot z’n 30e studeert, dus.’ Leven en laten leven.

Jong beginnen met werken roept veel vooroordelen op bij sommige mensen. Één van de ergste vind ik dat onze slimheid wordt onderschat. ‘In een kledingwinkel kan iedereen wel werken’ [ Waarom ik werken in een winkel leuk vind ] Of dat er alleen gewerkt wordt om je vaste lasten te betalen. Geloof me, dan doe je echt wat verkeerd.

Wat dacht je van leren en geld verdienen tegelijk? Dat noem ik pas slim. Je mensenkennis wordt al vroeg ontwikkeld, je bevindt je al snel in de ‘soms harde, grote mensenwereld’ en al die ervaringen maken je rijker en kan je gebruiken voor nieuwe uitdagingen.

Natuurlijk spreek ik uit ervaring, mijn ervaringen bij vorige jobs hebben me gemaakt tot de ‘manager’ die ik nu ben. Ik leer nog elke dag, verdien daar m’n geld mee, ik ken en herken kwaliteiten van anderen, de winkel is een tweede thuis, nog even en ik ben een lopende retail-gids.

Kortom : ik ga fluitend naar m’n werk en dat allemaal omdat ik op mijn 19e begon met werken.

9 gedachtes over “Mondays Mood | fluitend naar m’n werk

  1. Hey Girl! Great Post!
    Ik ben het met je eens! πŸ’―πŸ’―πŸ’―
    En ik denk dat iedereen the right heeft to life their lives their own way!
    Niet iedereen hoeft the same choices te maken..nietwaar?

    Leuk dat jij fluitend naar je werk gaat! En zoals the Quote zegt je doet het voor jou,
    After All that’s al what matters, Right?

    Have a Wonderfull Day!
    Let’s make it a Great One!
    Hugz, Miss BπŸ’‹

    Liked by 1 persoon

  2. Precies! Woord voor woord klopt het wat er staat! En inderdaad, ik ben nu 21 en heb in de 5 jaar dat ik nu fulltime werk, meer mensenkennis opgedaan dan de gemiddelde 21 jarige en ik ben er trots op op wat ik nu al weet en bereikt heb.
    Ik ben overigens storemanager van een Steps Dresses store! Heb het er erg naar mn zin! πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Wat fijn om te horen! True that.. En daar mag je trots op zijn. Ik vind het vooral belangrijk dat iedereen gewaardeerd wordt in welke keus dan ook en met het idee dat er meer vooroordelen zijn over jonge werkers dan studenten. Keep up the good work! Leuk! πŸ’‹ X

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

