Mondays Mood | focus op je enkel

Terwijl ik momenteel onderweg ben naar Schiphol, breng ik je in deze post een stapje dichterbij de herfst. Herfst? Oke, najaar dan. De overgang tussen zomer en herfst, favorite part of the year wat mij betreft. We gaan langzaam weer laagjes creëren in onze looks en de focus ligt dit seizoen op jawel, je enkel. Denk aan cropped pants in alle mogelijke kleuren en enkellaarsjes in alle mogelijke vormen en stoffen, LOVE IT!

Bij Sacha Shoes vond ik twee paar enkellaarsjes die een hele goede toevoeging zijn voor mijn garderobe, vandaag stel ik je voor aan de Velvet ‘Vluffy’ Boots. Maar eerst : wat is velvet eigenlijk?

“Velvet is de Engelse benaming van de stof fluweel. Fluweel is een stof met een oppervlak van rechtopstaande, katoenen ‘haartjes’ die ontstaan door het doorsnijden van extra meegeweven ketting- of inslagdraden. Hierdoor is het materiaal altijd zacht en heeft een mooie glans. Kenmerkend ook aan velvet is de verandering in kleur als je met je hand heen en weer over de stof beweegt.”

Een ouderwetse stof, wat vroeger gedragen werd door de rijken, in een nieuw jasje. In combinatie met de oud roze kleur en seventies vorm, verdwenen de velvet boots al gauw in mijn winkelmandje. Om me heen waren de meningen verdeeld ‘hoe ga je ze combineren?’ ‘Ik moet het echt even aan zien (dit is er één van le boyfriend)’..

De combinatie-vraag was een goede, ik wist het zelf eigenlijk ook nog niet. Gewoon een denim, wit shirt en een ‘touch of pink’ om lekker gematcht voor de dag te komen leek me een goed plan (om mee te beginnen).. So I did :



Wat vind je ervan? Jij kunt nu ook jou favoriete boots bestellen met korting bij Sacha Shoes. Vul Zij en Stijl in als kortingscode en ontvang T/M 16 oktober 15% korting! Is je maandag eerder zo goed begonnen?

 

6 gedachten over “Mondays Mood | focus op je enkel

Geef een reactie

