Fri-nally | ik ga op vakantie en neem mee

Yes, morgen nog een dagje werken en dan hebben we vakantie. Vakantie modus : AAN! Nou, dat is niet helemaal waar want de welbekende vakantie-stress gaat hier nog aan vooraf. Het is wel eens erger geweest, zoiets als een week van tevoren je koffer inpakken en vervolgens elke dag er wat bij leggen of er iets uithalen. 1000x checken of je echt wel alles hebt. Het zal mij niet gebeuren dat ik een dag van tevoren alles moet inpakken, can’t handle! 3 dagen van tevoren zit er lekker tussenin en dan begin het met.. Wat gaat er al-le-maal mee?

Het liefst neem ik alles mee wat leuk is, maar of het nodig is voor 10 dagen? Nee, totaal niet. Bewust kiezen is een must, sets maken (lekker burgerlijk maar it works) en rekening houden met gevalletjes als ‘ketchup knoeien’ of ‘oeps, ik scheur ineens uit m’n broek’.

FIRST
Alles wat holiday-proof is gaat uit de kast.. Of dit nu 20 items zijn of 35, alles uit de kast dus.

SECOND
Sets maken : dit komt nog wel eens uit op onverwachte looks, werkt inspirerend.. Fijn! Hierdoor vallen ook al gauw items af die toch minder toevoegen dan je dacht. Ik bedenk me altijd zo’n twee sets per dag en ja hoor, deze ‘misschien dan wat mindere fashionista’ draagt hetzelfde shortje gerust meer dan één keer.


Ondertussen liggen er meer jurkjes in de koffer dan afgebeeld en oja, die ene blouse moest ook echt mee.. *oops*

THIRD
Inpakken maar! En ook nog ruimte overhouden voor le boyfriend. Gelukkig heb ik nog een eigen handbagage trolley.

Zo, het begin is er.. Ik ben benieuwd hoevaak ik nog in m’n koffer duik! Hoe pakken jullie dit soort koffer-issues aan?

5 gedachten over “Fri-nally | ik ga op vakantie en neem mee

Geef een reactie

