Mondays Mood | wat weten we eigenlijk van Ibiza?

Met nog 4 weken werken op de planning gaan mijn voorbereidingen voor onze vakantie beginnen. Barcelona is als thuiskomen, maar Ibiza is (zoals ik eerder al vertelde) totally new! Let’s discover zou je zeggen.. Maar een planner zoals ik moet ik wel wat weten over waar we heen gaan en wat er te doen is. Ik googlede erop los en kwam uit bij Ibiza voor beginners, perfect lijkt me.

Het eiland Ibiza is één van de eilanden behorende tot de Balearen, een eilandengroep ten oosten van het vasteland van Spanja. Ibiza staat vooral bekend als feesteiland, als hippie-eiland, als eiland waar de jetset graag vertoeft en als eiland waar je helemaal tot jezelf komt. Als je er eenmaal geweest bent, wil je terug.. Terug voor die unieke beleving, aldus alle toeristen die dit avontuur al eerder zijn aangegaan.

In de jaren zestig werd Ibiza overspoeld met hippies. De vrije levensstijl was prima te combineren met het eiland Ibiza. Flower-power regeerde op het vrije Ibiza, waar de hippies vooral de onderdrukte sfeer van het Spaanse vasteland wilden ontvluchten. Hier kon men vollemaansfeesten houden, volop genieten van wiet en LSD en genieten van het leven en elkaar. Vrije liefde was goed te combineren met de bijna paradijselijke sfeer van Ibiza. Op het hoogtepunt van het hippietijdperk verbleven er op Ibiza jaarlijks meer dan honderdduizend hippies. Het aantal hippies dat je nu nog op Ibiza aantreft is nog maar een fractie van de vele hippies die hier vroeger leefden. Als toerist zul je vooral op de hippiemarkt bij Las Dalias nog met de overgebleven hippies in aanraking komen. Hier verkopen ze hun producten zoals sieraden. In tegenstelling tot vroeger zijn deze nog maar weinig handgemaakt door de hippies maar komen ze producten per zeecontainer uit China aan. Dit wist ik al een beetje, maar ik ben zo benieuwd hoe het er in ‘real life‘ uitziet. Daarbij lijkt het me leuk om echte hippies te ontmoeten, want zeg nu zelf.. Iedereen is tegenwoordig een ‘hippie’.

A BIT OF PLANNING
Zelf verblijven we in Cala Llonga, dat ligt aan een kleine baai aan de zuidoostkant van Ibiza. Cala Llonga moet een oase van rust zijn en de zonsondergang is prachtig. Heerlijk.. Can’t wait!

Het is twee kilometer van Ibiza-stad, maar het schijnt een wereld van verschil te zijn. Hier verblijven de party-animals, maar ook vele winkels en restaurants zijn hier te vinden. In Dalt Vila staan zelfs nog historische muren, toeristen-dingetje, must-see!

Naast de hippie markt is er op zondag een markt in Beniras, in het noorden van Ibiza. Love markets! Na zonsondergang moet het een feestje opzich zijn, muzikanten en genieten staan centraal. En dan Formentera, dat is de tip die ik bijna van iedereen kreeg toen ik de rondvraag deed : ‘waar moeten we heen?’ Een excursie lees ik, 30 minuten vanaf Ibiza, waar het rustig is en de natuur speelt de hoofdrol. Een must-do, dat is wel duidelijk!

Natuurlijk ga ik jullie updaten als we onze vakantie uitgebreid hebben gevierd, maar tot die tijd hoop ik nog wat hotspots te verzamelen. So, bring it on! We hebben 7 dagen in Ibiza, (waarvan 2 minstens languit op het strand) tijd genoeg om dit magische eiland te ontdekken.

3 gedachtes over “Mondays Mood | wat weten we eigenlijk van Ibiza?

  1. Pingback: Mondays Mood | 5x verliefd op Ibiza  – Zij en Stijl

Geef een reactie

