Mondays Mood | let’s talk about me

16-07-2016, THE DAY.. Een mijlpaal? Nee, een gewone werkdag en oja.. Ik blaas die dag 26 kaarsjes uit. Een leeftijd waarop het serieuzer is en moet blijven, je steady moet zijn en je over hele nieuwe dingen gaat nadenken. Is dat eigenlijk wel zo? Ik ben net geswitcht van baan, waar ik nog zoveel dromen voor heb. Le boyfriend is goed bezig met z’n werk. Let’s celebrate that! Ondertussen wordt onze vriendengroep langzamerhand uitgebreid met mini-vriendjes en vriendinnetjes, maar wij? Wij blijven voorlopig nog fijn met z’n tweeën. Ons huis is onze trots van het afgelopen jaar en dat had ik ook niet durven dromen op deze leeftijd. Iets wat ook hoort bij ‘volwassen’ worden. Een extra verantwoordelijkheid, in ieder geval steady voor de komende 20jaar. Iets moeten, dat kan altijd nog. Wij moeten van alles genieten en wel nu. 26! Dat is nog maar vier jaar verwijderd van de big three-o.

Dat ik een denker ben, is een feit. Of dat positief is of negatief, dat laat ik in het midden. Het is het begin van de 25 HELLO ME – uitspraken slash feiten slash weetjes-lijst die ik (samen met vrienden/bekenden) heb samengesteld, zo kom je nog meer te weten over het gezicht achter Zij en Stijl!

1. De denker dus.

2. Wijnliefhebber – waar een feestje is, is wijn en ik ben dan ook maar weinig de BOB.

3. Rode lippenstift – van make-up heb ik maar weinig verstand maar die rode lippenstift zit standaard in m’n tas.

4. ‘Allrighty’ – klinkt net wat gezelliger dan ‘oke’.

5. Dansen – jarenlang heb ik gedanst, voor mij de mooiste sport die er bestaat. Toen ik van Arnhem naar Westervoort ben verhuisd ben ik gestopt, de afstand werd te groot en de dansschool is niet meer wat het geweest was.

6. Roken – so bad, maar deze verslaving heb ik al 10jaar. Na zaterdag ga ik stoppen, nu echt!

7. Koffie – is echt, maar dan ook echt mijn manier om wakker te worden (in combinatie met een sigaret). Voor 12:00uur heb ik minstens 3 flinke mokken binnen.

8. Oudejaarsavond – de avond voor mijn verjaardag staat altijd in het teken van champagne en DVD’s kijken van vroeger. Tot een jaar of 6 hebben mijn ouders verjaardagen gefilmd. Iedereen die we al een aantal jaren moeten missen staan hier op.

9. Wekker weirdo – als ik de wekker op m’n telefoon zet check ik daarna minstens vier keer of hij goed staat.

10. 100% NL – is de radio zender die standaard aan staat in mijn auto. Er gaat niks boven een paar goede, Hollandse hits.

11. ‘Le boyfriend’ – al bijna 4jaar mijn liefde, bijna een jaar alweer mijn man maar in m’n blogposts heb ik het nog altijd over ‘Le boyfriend’.

12. Oversized – als ‘le boyfriend’ er niet is, op zakenreis of gewoon werken als ik vrij ben, draag ik (bijna) altijd zijn kleding. Die oversized blouses en truien.. Fijn!!


13. Ijskoningin – mijn gezicht spreekt vaak boekdelen en dat is niet altijd positief. ‘Le boyfriend’ durfde me dan ook niet gelijk aan te spreken toen hij me voor de eerste keer zag want ik leek wel een ‘ijskoningin’ (echt heel confronterend)!

14. Studentenhaver – bij elke boodschappenronde gaat er een zakje ‘Happy Nuts’ mee. De amandelen bewaar ik voor het laatst, ik eet altijd eerst de rest op.

15. Echt HEMA – bijna dagelijks, voor werktijd, struin ik door de HEMA met vaak maar één doel : frambozen-sinaasappel smoothie.

16. Lolbroek – ik ben zo iemand die het hardst lacht om haar eigen grappen. Het mooiste vind ik als iemand denkt dat ik serieus ben.. Dan kom ik echt niet meer bij.

17. Bernadette & Marie-Claire – een alterego duo die mijn vriendin en ik een aantal jaar geleden hadden bedacht om een ‘rustige stapavond’ tegemoet te gaan en geen kansloze Facebook-verzoeken te krijgen. 

18. ‘In your face’ – verwacht bij mij geen romantiserend verhaaltje om eerlijk te zijn, ik ben graag (iets te afentoe) direct. Je weet meteen wat je aan me hebt, dat is dan wel weer makkelijk.

19. ‘Dat gaat toch niet overstuur’ – is blijkbaar toch iets geks. Een collega kwam niet meer bij toen ik het laatst zei. Wat ik ermee bedoel? Het feit dat een product niet over datum kan gaan. Hoe zeggen jullie dat eigenlijk?

20. Bloggen – doe ik simpelweg vanaf m’n telefoon. Ik typ alles in notities om het vervolgens te bewerken in wordpress. Één keer in de zoveel tijd bekijk ik mijn blog op de laptop van mijn ouders. 

21. Utopia – voor de één kansloos, voor ons bord op schoot en verstand op nul. Ik ben een Utopia-diehard van het eerste uur.

22. ‘Of nie’ – is een veelvoorkomend, soort van vragen om bevestiging, plaksel achter een zin. Iets wat je zegt zonder meerwaarde. 

23. Babynamen – de kans op een baby is op korte termijn ‘heul’ klein, toch sla ik leuke namen op want misschien ben ik die over 5 jaar weer vergeten.

24. No match – mijn outfit moet te allen tijde matchen, fashion first.. Wat er onder zit, I don’t care. Lingerie matchen is niet aan mij besteed!

25. ‘Piece of cookie’ – zeg ik blijkbaar al jaren verkeerd. Zelfs als hashtag werkt hij niet. Een collega heeft nog nooit zo hard gelachen.. ‘Piece of cake’ dus.

Er zullen nog honderden uitspraken zijn, feiten die ik ben vergeten of simpelweg niet meer op de lijst passen.. This is me (of ja, een deel dan)! Herken jij je in sommige punten? Ik ben benieuwd!

2 gedachten over “Mondays Mood | let’s talk about me

  1. Wow, you look absolutely amazing in this outfit! 😀
    I like your sporty sneaker style.
    Which socks do you wear with your sneakers or do you go sans socks?

    Like

Geef een reactie

