What to do on Wednesday | DIY – iemand nog een oud tshirt?

Jullie hebben het vast gezien op Instagram.. Afgelopen weekend was ik samen met mn vriendinnetje Eva naar HAND-festival in Eibergen (echt the middle of nowhere). Een geweldige locatie, goede muziek en toffe sfeer. Maar blijkbaar ook de ultieme plek om inspiratie op te doen. Na het zien van vele festival-looks, maar ook flinke modemissers zei mijn vriendinnetje dat ze nog een haarband slash tulband zocht voor haar vakantie, maar waar vind je de juiste grootte nu de bandana’s de mode overnemen? Ik kwam niet verder dan de ZARA, H&M en Sacha (shoes).

Toen ik haar vandaag een appje stuurde met de vraag of ze nog een leuke variant gevonden had, stuurde ze foto’s met twee toffe haarbanden. En wel zelf gemaakt, van oude t-shirts! Eh what? Hoe dan? “Super makkelijk” zei ze en ik kreeg deze link van een DIY YouTube filmpje. Dit moet ik ook echt uitproberen!

Een oude jurk (oud.. vooral op uitgekeken) wordt het slachtoffer van mijn knutsel-praktijk. Hij ging al mee naar de kledingmarkt vorige maand maar niemand wilde hem hebben. Het idee om er een top van te maken lag er al, de overige stof gebruik ik voor de DIY haarband.

DRESS ON TOP
Van een jurk een top maken moet niet zo moeilijk zijn, recht knippen, dat is het ding. Ik als linkshandige met een rechtshandige schaar, dat gaat bijna nooit goed. En inderdaad, je hoeft er geen liniaal langs te leggen om te zien dat het niet recht is. Wel een ideale top voor in je highwaist-denim of short! 


CLOTH ‘N ROLL
Mijn jurk was endless dus ik had nog ruimte genoeg om een strookje (ook scheef) voor de haarband te knippen. En dan is het “super makkelijk” zoals mijn vriendinnetje al zei. Je draait de stof in een 8 en dan is het tulband-detail eigenlijk al zichtbaar, die zit in het midden. Pak hem vanaf het midden op en there it is : je eigen festival-accessoire!

Misschien was dit al een bekende DIY voor je maar zo niet, dan ben ik heel erg benieuwd wat je hiervan vindt en als je de DIY gaat uitproberen zie ik graag jullie eindresultaat. Many thanks lieve Eva, me so happy!

4 gedachten over “What to do on Wednesday | DIY – iemand nog een oud tshirt?

Geef een reactie

