Tuesdays Tour #1 | de leukste plekjes in ons huis

Ja, een ‘hometour‘.. Dat ben ik jullie al maanden verschuldigd maar hey, Rome is ook niet in één dag gebouwd. Met andere woorden, het is nog steeds niet he-le-maal Pietje precies af. De tuin had ook nog een plekje opgeëist in onze agenda, aangezien we toch nog hopen op een beetje zomer dit jaar. En ja, de dozen op zolder verplaatsen zich niet van zelf.. Helaas.

We wonen nu alweer een half jaar in ons fijne paleisje en het is echt thuiskomen hier. Gelukkig maar, anders hadden we een bord in de tuin moeten plaatsen. De één zal het te rustig vinden of achteraf, ik had zelf ook niet helemaal bedacht om in een dorp te gaan wonen, maar als ik vanuit de tuin op een weiland kijk en de vogels hoor zingen geeft dat de ultieme rust die we goed kunnen gebruiken na een drukke dag.

Het interieur, met name details, was wat mij betreft een flinke klus. Doe mij maar een volle kledingkast waar ik sets mee moet maken, gaat me iets beter af. Nu het staat (en het voorlopig blijft staan) ben ik best trots, zo trots dat ik de leukste plekjes in ons huis met jullie deel.

WOONKAMER
Ons hele interieur bestaat uit zwart/wit/grijs met hout, we wilden graag strakke lijnen combineren met industrieel en een touch of de Scandinavische trend. Ons eet-hoekje gebruiken we vaker met visite dan met z’n tweeën, het zit heel knus en je hebt uitkijk op de mooie lichte kamer. De bank is ideaal en groot genoeg voor twee, een pronkstuk en goede basis voor de woonkamer. Het meest blij ben ik met de plank met lijsten, meer omdat ik het al een tijdje op het oog had en in dit huis eindelijk kon realiseren. Quotes, uitspraken, cactussen, een foto.. Het zijn allerlei ontdekkingen die je vind tijdens de hometour.

KLEDINGKAMER
Met een beetje van Pinterest en heel veel van onszelf hebben we dit bedacht, gemaakt en aangekleed. Elke dag je kleding uitzoeken is een feestje! De kasten zijn van Ikea en origineel met deuren, die hebben we weggelaten omdat ze ‘hallo Ikea’ scheef waren en zonder deuren geeft het toch meer ‘walk-in-closet’ effect.

SLAAPKAMER
De planken beneden waren zo’n succes dat ik de slaapkamer er ook mee heb versierd, alleen dan de kleinere versie en andere posters. Posters van onze droom-bestemmingen, zoals New York bijvoorbeeld. Een quote voor het slapen gaan kon hierbij niet ontbreken. Het industriële vind je terug in de krukjes die we gebruiken als nachtkastjes. Alleen nog opzoek naar een opberg-kast/locker/iets.. Voor badjassen, pyjama’s.

Dit was deel 1 van de Tour, wat vinden jullie ervan? En als je een kleur zou toevoegen, welke kleur zou dat dan zijn? 

14 gedachten over “Tuesdays Tour #1 | de leukste plekjes in ons huis

  1. Nice!! Een kleur toevoegen… goh, dat kan snel en met enkele leuk gekozen accessoires. Je kan die dan aan het seizoen aanpassen. Aqua of lime vind ik altijd wel leuke accentkleurtjes voor de zomer. En in de winter een warm burgundy… Groetjes!

    Liked by 1 persoon

      1. Dat kan wel chique ogen in combinatie met zwart en wit… en je kan met verschillende texturen spelen… zijde(achtig), linnen, fluweel, leer,… veel plezier met het verdere decoreren!! 🙂

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

