Mondays Mood | de perfecte date

VRIJDAG 10/06/2016
Volgens de laatste weerberichten is vandaag voorlopig de laatste dag dat de zon zich laat zien, volgende week laat de weer-app alleen maar regenbuien en onweer zien. En niet te vergeten, het scheelt een graad of 8. Ook is dit het enige moment van qualitytime wat ik met le boyfriend kan inplannen voordat hij naar LA vertrekt voor werk. Waar is de tijd als je hem nodig hebt? Anyway.. Voordat ik m’n werkdag begin word ik op Facebook herinnerd aan een evenement wat vandaag begint. Ik was blijkbaar geïnteresseerd. Het heet Eten op Rolletjes, een foodtruck-festival in Arnhem, een beter idee is er niet voor vanavond. Ik stuur het door naar le boyfriend en onze fridaynight-date is een feit!

Met mijn routeplanner in de hand rijden we vanaf Arnhem centrum naar de locatie, het is op de Utrechtseweg op een terrein van het Arnhems Buiten Business Park. Geen idee wat ik daar van moet verwachten, een industrie-terrein? Vorig jaar bezochten we Rollende Keukens in Nijmegen en dat was sfeer-loos in de binnenstad. Bij aankomst werden we aangenaam verrast : het was er groen, beschut en nu al gezellig.

Er staat enorm veel, we weten niet waar we moeten beginnen. Eerst maar wat te drinken halen? Maar zo chaotisch als ik op dat moment ben, loop ik random naar een aantal foodtrucks. Le boyfriend slentert er achteraan, hij kent dit gedrag van mij onderhand. Het is een soort enthousiasme waardoor ik van alles wil op dat moment, tenminste, dat denk ik *oops*.

De gezellige drukte, kleurrijke foodtrucks, de muziek en het avondzonnetje.. Het zijn de juiste ingrediënten om ervoor te zorgen dat je alles uit wilt proberen, maar dat wordt een prijzig grapje. We beginnen met een portie patatas bravas met chilisaus, vinden een bankje in de zon met uitzicht op het terrein. Ik ga dan nu echt drinken halen, een wijntje voor mij en bier voor le boyfriend. Er wordt al een extra muntje gevraagd voor de plastic beker zodat we hem daarna steeds mee kunnen nemen, dat extra muntje verdwijnt en krijg je ook niet terug bij het inleveren van je bekers. Minpuntje! Ik ben nu alweer door m’n munten heen.

Ik heb nacho’s gespot met verse guacamole, die moet ik proberen. Daarnaast is de foodtruck te leuk en als er dan eindelijk een rustig momentje is, schiet ik een foto. Le boyfriend gaat verassend genoeg voor de burger, dat is echt een standaard dingetje op foodtruck-festival. Yumm!


Mijn toetje had ik nog eerder gespot, wentelteefjes. I love it en doe nog wel eens een poging om thuis wat in elkaar te zetten, maar die komen echt niet in de buurt. Er werd gewerkt met Fries suikerbrood en de topping mocht je zelf kiezen, ik koos (om een beetje gezond te blijven) aardbeien.

Ook een standaard dingetje, maar dan van ons samen, is koffie. Er gaat niks boven de koffie van een echte barista. We genieten, het is fijn samen. Onze date is meer dan perfect!

In Arnhem is het voorbij, de volgende locaties van Eten op Rolletjes zijn Wageningen, Breda en Haarlem. Als je in de buurt woont, zou ik echt een bezoekje brengen.

Geef een reactie

