Tuesdays Story | dag ‘poedel’, hallo kortharige ‘teckel’

En in één keer zie je het liggen, op een hoopje bij elkaar.. Het lijkt wel een slapende poedel. Nee, het is mijn ongezonde, droge, eerder geel dan blonde haar. Het is eraf, ik hoor per vandaag bij de “kort-harige”.

Dat je naar de kapper gaat is normaal, dat er iets heel anders gaat gebeuren dan alleen even de puntjes bijknippen is een proces opzicht. Bij mij in ieder geval.

Mijn lange lokken, ik was er trots op. Nooit meer zou iemand de schaar er in zetten als het niet nodig zou zijn, tot aan gisteren dus. Twee jaar geleden begon ik met de trend “dip dye”, door een reis naar Thailand werd dit al gauw een “dip dry” en ging ik voor een nieuwe verf-poging. De trend “ombre” was next en wat zou dat perfect zijn in combinatie met de astint. Mijn haar daarentegen was het daar totaal niet mee eens, het werd blond.. Heel blond. Nu was dat niet zo erg, maar door het vele verven was er geen olie die het volhield met m’n droge lokken. Afscheid nemen is voor nu de beste oplossing.

Daarbij vind ik korte(re) kapsels (niet lekker kort, lekker pittig.. maar korteRE!) stoer staan. Volwassener, een keer helemaal wat anders. Wat dat betreft is het bij mij dan ook alles of niets. Dus daar ging ik, gisteren, voor het eerst in 3 jaar tijd naar een andere kapper. Ik werd meteen gelukkig van m’n nieuwe coupe, behalve de styling. Nadelig vind ik altijd dat ze het zo netjes willen föhnen, een mooi modelletje erin, wat je daarna nooit meer zelf voor elkaar krijgt. Een lekkere mouse erin voor de krul, like I care, ik wil er zo min mogelijk aan hoeven doen. De 20 minuten onder de droogkap waren voor mij dan ook zo onnodig. Toen er werd gevraagd of ze verder mochten föhnen, vroeg ik om de rekening. Het is wel prima zo, ik heb hier 2 uur gezeten, ik wil naar huis.

Thuis ga ik aan de slag met de stijltang, die onder het stof lag en creëer ik een mini-bun. Hello me!

 


4 gedachten over “Tuesdays Story | dag ‘poedel’, hallo kortharige ‘teckel’

Geef een reactie

