Scotch Secrets #5 | a stripe a day keeps the doctor away 

De eerste Scotch Secrets schreef ik toen ik, welgeteld, 19 dagen als stylist bij Scotch & Soda werkte. We zijn nu bijna een half jaar (veel te snel gegaan, elke dag even tof) en een vollere kledingkast verder.. Vandaag laat ik jullie mijn echte favorieten van dit seizoen zien en het verhaal erachter.

Het shirt dat ik draag is geïnspireerd op het strand/surf-leven waar vooral blauwtinten in voor komen. Het item is gemaakt van 100% linnen, het ultieme zomershirt. Linnen is natuurlijk, luchtig en comfortabel. Strijken is een must-do na het wassen, helaas. De fit is wat langer en meer straight, in combinatie met een heel lieflijk streepje is hij voor meerdere stijlen praktisch.

De pants had ik al een tijdje op het oog, maar is net een maand onderdeel van mijn Maison collectie. Wat me deed twijfelen? Vooral de reactie van le boyfriend. Sinds ik bij Scotch & Soda werk draag ik, volgens hem, vooral vormloze broeken (het is waar, maar het zit heerlijk). Dit was er weer zo één. Highwaist, geïnspireerd op een chino, relaxed fit en enkel-hoogte. Als onze moeders/oma’s hun garderobe van de jaren 60 hadden bewaard, zat deze er zeker bij. De strepen zijn pyjama-inspired, wat mij betreft een goede toevoeging want hij zit net zo comfortabel als een pyjamabroek. Opslag verliefd!

Twee oversized, gestreepte items combineren lijkt een pipo-de-clown-show. Dat is het niet. Onthoud hierbij de volgende, belangrijke punten :
• kleurgebruik – zolang je dezelfde kleurtonen aanhoudt of kleuren terug laat komen, kunnen prints perfect samen.
• tailleren op de juiste plek – zorg er altijd voor dat je een silhouet creëert en de fashionable look positief blijft voor je figuur.

SHOP DE LOOK
Bomberjack – FW 15 collectie Maison Scotch
Shirt – Maison Scotch (alternatief)
Pants – Maison Scotch (SALE-item)
Sneakers – Men at Work

9 gedachten over “Scotch Secrets #5 | a stripe a day keeps the doctor away 

Geef een reactie

