Thursdays Trend | de jurk die ook als blouse kan

Ik ben absoluut niet het type dat van bloemen houd, hele bossen kleurrijke bloemen in huis bedoel ik dan (denk aan paars met roze en oranje). Het staat wel gezellig misschien, maar onderhouden lukt me niet en kleur is nou niet echt iets wat in ons interieur voorkomt. Terwijl ik dit typ, kijk ik naar twee madeliefjes in een vaas die me aanstaren. Ze zijn wit, subtiel en gekregen van m’n vriendinnetje toen we terug kwamen uit Madrid. Dat is lief en ze staan mooi.

Als ik naar m’n mode-hart luister, hou ik juist van botanische prints. Het definieert voor mij de lente en zomer, als de zon schijnt wil ik iets ‘ik-ben-zo-blij-als-een-ei’ aan en bloemenprints zijn daar perfect voor. Elk seizoen is er wel een item die mijn garderobe op die manier opfleurt.

Dit seizoen is dat de oversized, lange blouse van Otto, een item die zowel lente -als zomerproof is. Gebruik hem als kimono over je bikini of festivallook, draag hem als jurk of.. Like me : combineer hem met een damaged denim. 

Ik kies bewust voor een lichte denim vanwege de lichtblauwe bloemen in de blouse. Het blijft een lente & zomerproof item, je moet de kleuren daarom versterken. Een zwarte ‘denim/legging/panty’ had minder kracht uitgestraald. De oversized, straight fit blouse valt heel flowy door het materiaal polyester. Draagbaar, dat is denk ik het goede woord voor de manier waarop ik de blouse draag. 

What do you think? Als de temperaturen weer gaan stijgen in Nederland zal ik zeker de zomerproof-look delen. Voor nu, laag over laag over laag.

12 gedachten over “Thursdays Trend | de jurk die ook als blouse kan

Geef een reactie

