Wij & Madrid #1 | regen, wijn en pizza 

DINSDAG 10 MEI
Het is 05:50 als de wekker gaat en ik moet m’n best doen om niet over onze koffers te struikelen terwijl ik de weg naar de badkamer bewandel. Het is vroeg, ik heb duidelijk koffie nodig maar het wordt een leuke dag.. We vliegen voor een paar dagen naar Madrid! Weg uit de dagelijkse chaos, qualitytime met elkaar in een geweldige stad.

De treinrit naar Schiphol breng ik half slapend door, ik kan echt overal slapen, maar ook een teken dat ik nog niet aan mijn koffie-max zit. Na het shoppen van tijdschriften, voor manlief de Panorama en voor mij de Glamour, is het tijd voor de favourite place to be op Schiphol : Starbucks! We hebben tijd genoeg en alles gaat op vakantie-modus : langzaam. Het vliegen duurt maar 2:40, ook daar slaap ik minstens 2 uur en manlief heeft dan z’n playlist al uitgebreid gehoord en zijn boekjes uitgelezen. Als we landen horen we dat het 17 graden is en zien al gauw Madrilenen met winterjassen aan. Ik moet bijna lachen, zo koud is het nou ook weer niet. Wel is het kouder dan in Nederland, dat is bijna onvoorstelbaar.

De metro is onze next stop en ik hou ervan. Ik ben goed in routes uitstippelen met de metro en weet dus binnen no time hoe we weer op het vertrouwde plein Sol komen. Het regent als we op onze bestemming komen maar dat mag de pret niet drukken, we kennen de locatie en ook ons hotel is zo gevonden. Even installeren in onze promotie-back-to-basic-kamer (who cares? je slaapt er alleen maar!) en daarna de stad in. Sol is het centrale punt van Madrid met zijstraten die stuk voor stuk hun charmes hebben. Kies je voor shoppen, culinair genieten of juist een stukje historie? It’s more than possible. Bij slechter weer pak je gemakkelijk de metro die vanaf Sol alle kanten op gaat.

Wij doen een rondje ‘wat herkennen we nog’ en luiden onze citytrip in bij Café Tapas, waar we twee jaar geleden onze trip hebben afgesloten. Ondertussen blijft het maar regenen, het komt met bakken de lucht uit. In de ‘drogere momenten’ duiken we wat winkels in maar bij één winkel blijven we bijna een uur staan omdat het niet te doen is om naar buiten te gaan. ‘Ola Madrid’! Ik kan mijn ‘keep smiling’-modus nog aardig aanhouden, manlief heeft daar meer moeite mee.


Terug naar het hotel is voor nu even de beste oplossing, kunnen we meteen uitzoeken waar we gaan eten en hopen dat de buien wegtrekken. Tripadvisor is wat ons betreft een perfecte app voor restaurants, je kunt filteren op prijs/locatie/reviews. Ideaal als je een keer iets anders wilt dan eten op de doorsnee hoofdstraat waar alle toeristen zijn. Wij hadden vooral zin in pizza en kwamen uit op ‘Grazie Mille’, een echte Italiaan. Echt logisch als je in Spanje bent, maar dat terzijde. Gekleurde metalen stoelen, houten tafels, klemborden met menukaarten en een plank vol met Italiaanse lekkernijen. We keken onze ogen uit, wat een sfeer! En wist je dat Aperol Spritz Italiaans was? De gastheer kon amper Spaans, laat staan Engels en met een notitieblokje kwam hij zijn verhaal doen. Het had wel iets charmants en grappigs! Hij compenseerde het goed met zijn pure passie voor Italië en de Italiaanse producten.


Ook al ben je in Madrid en verheug je je op paella en tapas, deze Italiaan mag je niet overslaan. 

6 gedachten over “Wij & Madrid #1 | regen, wijn en pizza 

Geef een reactie

