Mondays Mood | ‘de eeuwige maat 38’

Je ziet deze post in je tijdlijn en waarschijnlijk valt er meteen iets op : deels een Nederlandse titel. Is het je niet opgevallen? Nou, dan toch. Ik heb besloten voorlopig alleen in het Nederlands te bloggen. Waarom? Nu ik minder vaak kan posten, naast een 38-urige werkweek, wil ik dat de posts die ik online zet goed en sterk zijn. Daarbij komen mijn bezoekers het laatste jaar vooral uit Nederland en België. Dus ‘Hallo Hollanders’ en ‘Ale Belgen’, welkom op de officiële Nederlandse blog Zij en Stijl. Goed, dat was de intro. Laten we beginnen..

Als Assistent Fashionhost & Stylist bij Maison Scotch ben ik vooral op de winkelvloer te vinden en zorg ik er mede voor dat klanten Scotch-proof de deur uitgaan. De winkel bevindt zich op een A-locatie in de binnenstad wat betekent dat je alle soorten mensen binnen krijgt. De volgende situaties zijn ‘daily true stories‘ :

Ik : Goedemorgen!
Klant : Ik kijk alleen hoor.

Joh prima, het was maar een begroeting. 

Ik : Wat vindt u van onze collectie? Als we ergens klaar voor zijn is het de zon wel.
Klant : Ik kijk even verder.

Dit is een beetje jammer, ik ben alleen maar geïnteresseerd. 

Maar dan het volgende : ‘de eeuwige maat 38‘! Het kan voorkomen dat de maat die gevraagd wordt uitverkocht is. Als ik weet dat het item klein of groot uitvalt, bied ik een andere maat aan. De antwoorden zijn 9 van de 10 keer ‘Nee hoor, ik zie het al.. Dat past nooit‘ of ‘Nee, ik heb altijd 38.. Ik bestel het online wel‘. Als ik ergens allergisch voor ben zijn het aannames, voordat je iets zeker weet uitspraken doen. Ik zal je bij deze vertellen, ook een ‘true story‘, de maten in mijn kledingkast lopen uiteen van maat XS tot maat L en ja, alles past even goed. Een maat is tegenwoordig maar een letter (of cijfer) en erop letten is huiswerk opzich. Kleding is niet meer het precieze maatwerk zoals vroeger, het is een snelle ‘massaproductie’, één van de redenen waarom maat 38 niet altijd 38 is. Een andere reden kan de fit zijn, bijvoorbeeld oversized sweaters of boyfriend denims. Nog een reden waarom maten verschillen is het materiaal en daarvoor is je denim-collectie het beste voorbeeld, de hoeveelheid stretch zorgt ervoor hoe comfortabel je denim is. 


Foto 1 via Pinterest | Foto 2 via Pinterest

Herken je jezelf in het ‘eeuwige maat 38’-verhaal? Stop hiermee, per direct. Kleding is gemaakt om te passen, nieuwe stijlen mee uit te proberen en mooie creaties mee te creëeren. Go for it en vertrouw in dit geval de styliste, zij zullen er altijd voor zorgen dat jij in welke maat dan ook zult shinen!  

 

5 gedachtes over “Mondays Mood | ‘de eeuwige maat 38’

  1. Heel herkenbaar vooral in de winkel haha! Ik heb maatje 40/42 en als de verkoper mij wat wilt laten proberen sta ik daar altijd voor open. Ze weten heus wel waar ze het over hebben 🙂
    Liefs! Evelien

    Liked by 1 persoon

  2. Ohh ik ben et met je eens! Ik kijk altijd naar de broek of het shirt zelf en niet zozeer naar de maat want tegenwoordig is 38 soms heel groot en soms heel klein dus ja gewoon proberen wat het lekkerste zit net zoals je zegt!

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: Mondays Mood | de meest populaire posts uit 2016 | Zij en Stijl

Geef een reactie

