What to Wear | 5x coat it up

Het is officieel, we kunnen er niet meer omheen. Ik ga het van de daken schreeuwen, het liefst zou ik het in de krant willen zetten, zo gelukkig en blij zijn wij.. Dat onze winterjas eindelijk naar zolder kan en daar voorlopig blijft. Het is Lente! Afgelopen zondag zou de mooiste dag van de week worden, met volop zon. Toen de zon ’s ochtends ver te zoeken was en het met bakken de lucht uit kwam, had ik mijn happy face alweer ergens verstopt. Buienradar gaf aan dat het rond 13:00 goed zou komen en inderdaad, de rest van de dag hebben we doorgebracht in het Sonsbeek park met een dun jasje en onze zonnebril. Perfect Sunny Sunday!

Het feit dat we weer minder lagen aan kunnen vind ik heerlijk, welke jas we aan moeten om onze outfit ‘in tact’ te houden vind ik daarentegen lastiger. Ik ben niet het type dat elk voor -en najaar een nieuwe jas aanschaft, vaak zijn de jassen van vorige seizoenen nog prima. Zo kocht ik 3 jaar geleden een trenchcoat bij de H&M, DE musthave die ik moest hebben, zo graag dat ik vorig jaar pas de kaartjes eraf heb geknipt en hem hooguit 2x heb gedragen. Precies ja, zonde! Een jas moet bij je passen, bij je persoonlijkheid en je stijl, daarom had ik bedacht om in deze top 5 de jas als ‘part of the look‘ te gebruiken.

5X COAT IT UP

#1. CASUAL MONDAY
Begin je week met deze oversized, army coat. Details als ritsen en ceintuur zorgen voor je vrouwelijke vormen. Een classic witte blouse met boyfriend versterken het contrast van de comfort-casual-Monday-look.
image

#2. SAILOR ON TUESDAY
Een blauwe, getailleerde parka in combinatie met streepjes is een klassieke combinatie. De comfortabele chino zorgt voor een relaxt effect bij deze classics. Tip : draag je jas open voor een nonchalante look.
image

#3. FLOWERS ON WEDNESDAY
‘Ik ga naar de markt en neem mee..’ Het bomberjack is van zichzelf een stoer item, maar deze bloemen maken hem ‘cute‘. De cap en denim-dress halen het stoere van het jack weer naar boven.
image

#4. BOHO THURSDAY
Het spijkerjack is een ultimate classic en combineer je makkelijk. Om het 70’s gevoel van dit seizoen te versterken, de festivals die komen en fijne zomeravonden is de all over printed maxidress een favoriet.
image

#5. ROCKIN’ ON FRIDAY
WEEKEND! De Vrijdagmiddag-borrel (die misschien wel overgaat naar een afterparty in de kroeg) rock jij in je bikerjack. De witte tee en 70’s flared leg zorgen voor een minimalistisch maar tegelijkertijd party-proof-look. Tip : mannenshirts vallen vaak langer en rechter, zo kan je hem half in je broek dragen of knopen.
image

What’s your favourite? Coat #1. is mijn favoriet, het nonchalante met vrouwelijke details is precies wat ik kan zijn aan het begin van de week (en de dagen erna). Sommige items koop ik zelfs een maat groter voor een leuker effect, een jas die daar rommelig overheen hangt versterkt dat. Bij Otto vond ik een zwarte variant..



image

2 gedachten over “What to Wear | 5x coat it up

Geef een reactie

