Travel Tuesday | here we come again, Madrid

Mijn laatste vakantie? Echt een paar dagen vrij zijn en vooral me-time? Dat is alweer een half jaar geleden. Daarna ben ik een achtbaan ingestapt die in mei weer even tot stilstand komt. We gingen verhuizen, wat veel meer tijd en energie heeft gekost dan we dachten en ik besloot ook nog even te switchen van baan, wat uiteindelijk één van de beste keuzes is geweest die ik heb gemaakt. Maar toch, ook mijn batterij is een keer leeg. Al weken hou ik er rekening mee dat ik niet teveel plan in een week, een beetje batterij besparen zeg maar. Tot aan mei, dan laden we hem weer op tot de volle 100% en dat doen we in.. MADRID!

Ondanks de vele mogelijkheden als het gaat om citytrips, kiezen we heel bewust voor een tweede keer Madrid. De eerste intentie om deze stad te bezoeken, twee jaar geleden, was om een voetbalwedstrijd van Real Madrid bij te wonen, een cadeau voor le boyfriend zijn verjaardag. 90min. tussen fanatieke locals naar mannen kijken die achter een bal aan lopen, zelfs ik vond het leuk. De dagen ervoor waren goed om alle hotspots en mooie plekjes te ontdekken en geloof me : Madrid heeft er genoeg. En hoe fijn is het dan om een stad te bezoeken die je al een beetje kent? Dat geeft echt rust en tijd voor nieuwe ontdekkingen.

HOTSPOTS WE’LL MEET AGAIN

#LOKALE BAKKER
Soms is het echt niet anders, maar als het kan boek dan tijdens je citytrip geen ontbijt. Wat je in hotels krijgt, kan je thuis ook maken. De lokale bakker is een ervaring rijker en vaak goedkoper. De locals drinken hun eerste kop koffie met een krantje erbij, anderen halen hun lunch voor de middag.. Tranquilo!

#MERCADO SAN ANTON
Naast Mercado San Miguel is ook dit een ware ‘food-walhalla’ waar je bij elke kok kan aanschuiven om een hapje te eten, maar met een verrassing op het dak : een rooftop-bar. Loungebanken met cocktails of juist diner voor twee met ondergaande zon, het kan en is een goede afsluiter van een druk cultuur-snuif-toeristen-dagje.

#PARK RETIRO
Een stukje geschiedenis in Chrystal palace, wandelen door de grote tuinen en eindigen op het terras. Alle ingrediënten voor een relaxte middag vind je in park Retiro. Tip : neem zelf een kleed mee, broodjes en drinken. Genoeg picknick-mogelijkheden!

#SOL
Sol is niet zo moeilijk om te bezoeken, want dit is het centrale punt met metro-station (niet geheel onbelangrijk in Madrid) die zich op deelt in zijstraten waar allerlei winkels te vinden zijn. In één zijstraat zit een heerlijk tapas restaurant met alleen al een interieur om verliefd op te worden : Cafe Y tapas.

image

Hopelijk zal de zon ons opwachten in Madrid, ik ga vast aftellen.. Can’t wait! Heb je tips, hotspots, local must-see’s? Mail ze naar zijenstijl@outlook.com of reageer hieronder 👇!

image

11 gedachten over “Travel Tuesday | here we come again, Madrid

  1. Nice 🙂 heel veel plezier… Mijn oudste dochter was er enkele jaren geleden en vond het ook een prachtige stad. Staat nog op m’n verlanglijstje (zoals zoveel bestemmingen!!!)… en da ga ik met de jongste dochter want die is fan van Real Madrid 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

