To do on Tuesday DIY | add some glitters

Iedereen een fijne pasen gehad? Tijd om weer af te kicken van de chocolade-eitjes? Vier je eigenlijk wel Pasen of zijn het gewoon twee vrije dagen? Ik vind Pasen vooral een goed excuus om heerlijk uitgebreid te eten en extra chocola in huis te halen. En dat maar voor één dag, want gisteren is mijn nieuwe werkweek weer begonnen. Juist ja, op tweede Paasdag.

Anyway, deze post gaat over heel iets anders.. Een DIY voor in huis of je kamer. Zij en DIY? Ik hoor je denken, want ik heb vaak genoeg laten weten dat mijn creativiteit in huis ver te zoeken is. Pinterest en woonmagazines zijn mijn grootste bronnen, een beetje van onszelf erbij en voila het huis is ingericht. Deze DIY kwam ineens bij me op, als een soort licht wat ging knipperen, nadat ik al uitgebreid bij de HEMA had geshopt. Of ja, geshopt? Ook de nodige decoratie gekocht voor onze slaapkamer : fotolijsten (als de slaapkamer dit jaar nog af komt, deel ik een ‘kiekje’). De afdeling die ik nooit voorbij kan lopen is de ‘gift-wrapping-decoration’-afdeling. Tags, tapes, kadotasjes.. Ik heb de kast ervan vol staan en elk kadootje maak ik tot een waar kunstwerk.

Eenmaal thuis krijg ik opruim-drang, geen idee waar het vandaan komt, maar onze gangkast moet overzichtelijk worden. Sinds de verhuizing staat hij met de dag voller zonder enig idee te hebben wat er allemaal instaat. In een plastic tas vind ik allemaal lieve kaarten die we kregen toen we het huis kochten, één daarvan is zwart-wit en nu ontstaat mijn idee : deze kaart krijgt glitters en een lijstje, deel 1 van de slaapkamer-decoratie-plank wordt gevuld.

WHAT DO YOU NEED?
● Fotolijst – HEMA
● Quote kaart – Loft, Winkeltje van Anne
● Glittertape – HEMA

STAP 1.
Ik kies in dit geval een kleiner formaat, omdat ik de kaart al in huis had. Deze fotolijsten zitten per 2 verpakt voor €3 en verkrijgbaar in zwart en wit.

STAP 2.
De glittertape koop je, ook voor €3, per 4 : wit, zilver, goud en zwart. Naast kadootjes inpakken, potten en vazen upgraden, tape als ophang-plak-systeem gebruiken, kan je ook aan een simpel kaartje glitters toevoegen.

STAP 3.
De kaart is wit, ons huis is vooral ‘zwart-wit-hout’, dus de kleuren wit en goud vallen af. Ik begin met een zwarte rand aan zowel de boven -als onderkant van de kaart. In een zwart lijstje valt het alleen niet zo op, de extra zilveren rand zorgt voor een goed contrast.

STAP 4.
Et voila.. Nooit meer kaarten weggooien, add some glitters! Een DIY die iedereen kan, budget-vriendelijk is en vooral gezellig staat. Ook goed om te weten : de tape is makkelijk te verwijderen zonder dat de kaart (of tape) gaat scheuren.

Wat vind je van deze DIY? Ga je het uitproberen? Ik vind het wel tof om ‘mixing the old with new’ toe te passen in huis voor een leuke prijs.
image

12 gedachten over “To do on Tuesday DIY | add some glitters

Geef een reactie

