Thursdays Trend | you can call me Doctor, Dr. Martens

Afgelopen zaterdag was de eerste keer dat jullie de hele dag met me mee mochten. Ik kleed me wel drie keer om, voor jullie. Eerst een t-shirt, vervolgens een sweater.. En in mijn laatste twee minuten (waarin ik eigenlijk naar de auto moet lopen) kies ik toch voor een gestreepte longsleeve en leopard blazer. Dit moet wel goed staan, want ik heb echt geen tijd meer. Het loopt wat onwennig, zwaar ook.. Ben ik nou gewoon niet meer gewend aan volledig leer? Ze zijn nieuw, dat is het. Naast nieuw ook shiny, ik voel dat mensen kijken en niet รฉรฉn keer maar een paar keer, van top tot teen. Vallen ze dan zo op? Ik hou het vol om de hele dag met jullie te werken.. Nouja, hele dag. Rond een uurtje of 16:00 vraag ik me af of er een dokter in de buurt is die me voeten weer tot leven kan roepen, masseren desnoods. Tot het moment dat ik weer naast mijn auto sta weet ik niet hoe snel ik jullie moet vervangen voor mijn “ze-kunnen-er-nog-net-mee-door” witte gympen. Wat een verademing, ondanks het feit dat ik jullie prachtig vind. Welcome to the family, Dr. Martens!


Mijn last-minute outfit van afgelopen zaterdag..

Stiekem heb ik altijd al een crush op deze schoenen gehad, maar simpelweg durfde ik het nooit. Vroeger wel, ofja.. toen had ik geen keus, want mama was mijn stylist en kocht oranje Dr. Martens laarzen voor me. Stoer, gedurfd, apart. Nu was de drempel meer dat, aangezien ik al brede en moeilijke voeten heb, ik ze zo grof vind. Maar elke keer, via bloggers of collega’s of op aandringen van mijn stylist van vroeger (mama), werd ik opnieuw stiekem verliefd. En als ik dan iets nieuws uit probeer op het gebied van dames schoenen, dan doe ik het ook meteen goed : ik ga voor beige, lage, shiny Dr. Martens!

WIST JE DAT
Dr. Martens is ontstaan nadat Klaus Maertens, een Duitse legerarts, tijdens een verlof ging skiรซn. Hij raakte gewond en de gewone legerlaars zat hem nogal ongemakkelijk, daarom ontwierp hij een schoen voor zichzelf : de Dr. Martens laars.

Op zowel Instagram als Facebook deelde ik al een ‘kiekje’ van mijn nieuwe aanwinst. Naast veel positieve reacties waren jullie ook benieuwd hoe ik ze zou dragen. So, here it is.. Vandaag kies ik denim-kleuren als basis, tijdloos en altijd stijlvol. Om de look een extra touch te geven draag ik een fringed gilet er overheen in dezelfde kleur als de schoenen. Fringes geven me een vrouwelijk, Boho en vooral lente-gevoel. De pet, (wat een eindeloze zoektocht leek en die ik nu bijna dagelijks draag) is een perfect detail om het denim gevoel te versterken.

Wat vind je ervan? Ben jij al owner van een paar Dr. Martens? Welke variant vind jij het leukst?

SHOP THIS LOOK
Blouse – Scotch and Soda
Gilet – shop similar color Miss Etam
Denim – Scotch and Soda
Schoenen – Sacha Shoes

EN

Last Saturday, it was the first time you two were with me all day. I’ve changed my outfit three times, for you guys. First I wore a tee, then a sweater.. And in my last two minutes (when I actually have to go to my car), I choose a striped longsleeve and leopard blazer. It has to be good, because I’m out of time. I’m walking a little bit weird in my opinion, it’s kind of heavy too.. Is it because I’m not used to full of leather anymore? They’re new, that’s what it is. Besides new they’re shiny too, I feel people staring at me and not once but a couple of times, from hat to toe. Are they that prominent? I can work all day with you, well all day.. At 4 o’clock I wonder if there is any doctor around who can bring my feet alive or to give them a massage. When I arrive at my car again I change them so quick as I can for the “they-are-not-that-pretty-anymore-but-okay” white sneakers. Awesome, beside the fact you’re beautiful. Welcome to the family, Dr. Martens!

Secretely, I always had an crush on these shoes but I never dare to wear them. I used to, when I was a little kid but back then I had no choice and my mum was my stylist. She bought me the orange boots.. Cool, different, daring. Now, for me it was like a doorstep because of my not-easy, big feet and thought they would be to crude for me. But every single time, when I saw them wearing by bloggers or colleagues or my stylist from the past (mum) who was saying “you should really buy them”, I felt in love again. And if I try something brand new in the category women shoes, I’ll do it well : I choose the low, beige, shiny Dr. Martens!

DID YOU KNOW
Dr. Martens has established when Klaus Maertens, a german army doctor, went skiing. He got wounded and the normal army boot didn’t fit well, so he designed his own shoe : the Dr. Martens boot.

I shared a picture on social media earlier this week and there were a lot of positive comments. You were also curious about the way I’m going to wear these beauties. So, here it is.. Today I’m choosing basic denim-colors, timeless and always stylish. For giving this look an extra touch, I style the shirt with an fringed gilet which is giving me a feminine, Boho, spring-feeling. The cap (I searched a long time for this one and now wearing it almost daily) is a perfect detail and takes care for more denim feeling.

What do you think? Are you already Dr. Martens-shoes owner? And which pair do you like the most?

SHOP THIS LOOK
Blouse – Scotch and Soda
Gilet – shop similar color Miss Etam
Denim – Scotch and Soda
Schoenen – Sacha Shoes

image

15 gedachtes over “Thursdays Trend | you can call me Doctor, Dr. Martens

  1. Dr. Martens & I go way back!
    Vroeger kocht mijn mama ze voor mij en het waren mijn lievelingsschoenen. Geen standaard wit of zwart, maar rood en een paar met spikkeltjes. Ooit hoop ik nog eens foto’s terug te vinden van deze je m’en fous kindertijd.

    Mooie outfits!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

