Spotlight Saturday #33 | blogger My Lifestyle Diary

De opleiding International Lifestyle Studies heeft ervoor gezorgd dat deze blog is ontstaan. Door de opdracht werd ze enthousiast, stak enorm veel tijd in haar lay-out en kon niet wachten om te schrijven, te delen en te plaatsen. Haar veelzijdigheid vind ik het leukst : outfits, mooie foto’s, leuke hotspots of eigenlijk “Lovely Locations” zoals zij ze zelf noemt.. Meet Nina, de persoon achter deze inspirerende blog My Lifestyle Diary!

INTERVIEW

1. Beschrijf je blog in 3 woorden.
Vintage, fotografie, fashion.

2. Waarom heb je gekozen voor een blog?
Het eerste doel van mijn blog was niet helemaal ‘gekozen’, voor mijn toenmalige opleiding (International Lifestyle Studies) was een opdracht om een blog aan te maken om coolhunts op te plaatsen. Die coolhunts hoorde ik niet helemaal, maar de woorden “een blog aanmaken” wel. Ik ging er meteen mee aan de slag, en vond de lay-out van mijn blog heel erg belangrijk, daar had ik toentertijd veel werk in gestoken (nu is die lay-out al heel vaak aangepast en veranderd) en ook kon ik niet wachten om posts te gaan schrijven en plaatsen. Dat was in 2012/2013, best een tijdje geleden. Ik was dat schooljaar ook met die opleiding gestopt, maar het bloggen ben ik blijven doen en leuk blijven vinden. Door die jaren heen ben ik me ook wat bewuster van mijn blog geworden, qua wat voor content ik allemaal post en wat ik er nou precies op wil zetten. M’n blog is nu heel anders dan een drie jaar geleden. Zo blog ik nu 3/4 jaar en ik ben nog altijd heel blij dat ik dat ben blijven doen!

3. Wat vind je het leukste aan bloggen?
Het is moeilijk om echt één ding uit te kiezen. Ik vind het heel leuk dat ik door middel van mijn blog een soort online dagboek bij houd waarin ik van alles op kan slaan. Het is heel leuk om oude posts terug te kijken en te zien wat je toen allemaal gedaan hebt en waar je geweest bent, of als je niet weet wat je aan moet trekken even naar oude outfit posts terug kijken voor inspiratie. Ook vind ik het hele proces tot een post die online staat heel erg leuk, het foto’s maken (&bewerken), uitzoeken welke foto’s het beste bij elkaar passen en dat dan samenbrengen tot een post vind ik erg leuk. Vooral het eerste deel hiervan doe ik graag: de stad in gaan om nieuwe plekken te ontdekken, nieuwe leuke cafeetjes, of de perfecte plek om outfit foto’s te maken.

4. Wat is het meest toffe item dat je hebt gekregen door je blog?
Ik heb nog niet echt heel veel items gekregen, wat ik niet heel erg vind want dat is niet de reden waarom ik mijn blog begonnen ben. Af en toe mag ik wel eens wat uitzoeken bij websites als Sammydress, en ik mocht een keer een Triangl bikini uitzoeken! Wat ik echt heel gaaf vind! Maar misschien is dit meer iets voor de toekomst! Ik ben nu veel aan mijn blog aan het werken en zorgen dat ik er een soort regelmaat van kan maken, en wie weet wat daar dan nog allemaal uit gaat komen!


5. Op welke post ben je het meest trots?
Ik kan eigenlijk niet zo goed kiezen, daar ben ik nooit heel goed in geweest. Ik vind outfit post meestal het leukste om te maken, maar sinds een jaar ongeveer zet ik ook vaak “Lovely Locations” (hotspots) online! En als ik dan echt moet kiezen, wat eigenlijk niet heel goed gaat, ben ik heel trots op mijn 2e Lovely Locations post. Ik ben heel trots op hoe goed de foto’s van die leuke en vooral mooie hotspot zijn gelukt. Het passen en meten van alle foto’s samen in een post is bij dit stukje over Fika heel goed uitgekomen, waar ik heel trots op ben. Fika is een lunch cafe in Nijmegen, met een prachtig Scandinavisch interieur én Scandinavisch menu (smörrebröd). Echt een hele lovely location!

6. Wat maakt jou uniek als blogger?
Oh dit is een lastige vraag, ik weet niet zo goed of je nog wel uniek kan zijn omdat er zo veel blogs bestaan. Maar het idee dat je blogt over dingen die jij zelf leuk vind, dingen die je zelf hebt gedaan of (mee)gemaakt, dat maakt je blog al eigen, uniek. Ik probeer zelf altijd te bloggen over wat ik leuk of interessant vind, of dingen die ik heb gedaan. Zoals waar ik naar op reis ben geweest, een nieuwe favoriete trui in een outfit, of een van al die leuke cafeetjes in Nijmegen (waar ik, naast Utrecht, ook woon) een blog post zetten. En daarbij: jezelf zijn op je blog maakt je (misschien) ook al uniek!

7. Wie zijn jou voorbeelden?
Ik haal eigenlijk bij heel veel blogs inspiratie vandaan. Iedereen heeft wel iets leuks op zijn/haar blog. Het zijn heel veel bloggers, en soms ook mensen die ik op straat zie lopen en een hele mooie outfit aan hebben. Dus er is niet echt één groot voorbeeld voor mij, maar wel heel veel kleine!

8. Welke tip heb je voor andere bloggers?
Blog over wat je leuk vind en wat jou interesseert! Iets van kwaliteit posten, iets waar je trots op bent. En niet omdat je iets online wil zetten. Blijf jezelf dus, wat ik eerder ook al zei! Oh, en maak mooie foto’s! Ik vind zelf de foto’s altijd het meest belangrijke op mijn (of iemand anders) blog. Beelden/foto’s is wat je het allereerst ziet, voordat je iets gaat lezen, dus zorg dat je foto’s van goede kwaliteit zijn en zo zijn zoals jij ze graag wil hebben!

VOLG NINA
Instagram | Facebook


image

2 gedachten over “Spotlight Saturday #33 | blogger My Lifestyle Diary

Geef een reactie

