Fashion FriYAY | Spring, let’s start

Herken je het volgende? Je ziet er voor je gevoel tof uit, deze look is het helemaal voor vandaag. Je kijkt naar buiten, ziet niks anders dan regen of erger : natte sneeuw en warmer dan 10graden zal het niet zijn. Toch vertik je het om die grove, grote, dikke winterjas aan te trekken. Niet? Ik wel, afgelopen week nog. Een te dun oversized spijkerjacket ging met mij mee de deur uit. Omringd door twee dikke sjaals.. Maar toch, ik moest en zou het spijkerjack aan. Hetzelfde heb ik met mijn furry coat, als hij bij mijn Look of the Day past en ik weet dat er een kans is dat ik met een ‘natte hond’ thuis kom.. So be it, ik zie er in ieder geval goed uit (voor mijn gevoel dan).

Wat ik hierboven beschrijf zijn natuurlijk ook tekenen dat we er klaar mee zijn, klaar met de kou, wind, regen.. Spring, let’s start! Als het nieuwe seizoen net begint is Pinterest één van mijn eerste inspiratiebronnen. O.a. bloggers, mode-merken en mode-liefhebbers uiten mooie beelden en geven een goede sfeer impressie van wat we kunnen verwachten. Ik kan er uren doorheen scrollen en mijn feed ermee aanvullen. De leukste trends op het gebied van damesmode voor SS16 die ik je vandaag laat zien zijn het meest gangbaar voor iedereen, een makkelijke overgang van de seizoenen en betaalbaar. Wie weet kan je de looks zelf al wel creëeren met de items in je eigen kledingkast.

SPRING, LET’S STYLE

● SUPER SEVENTIES
De flare werd vorig seizoen al langzaam geïntroduceerd in het modebeeld. Voor de één een YAY, voor de ander een NAY (including me), maar dit seizoen kan je er niet omheen.. De nieuwe collecties zijn geïnspireerd op de jaren zeventig ; denk aan ronde zonnebrillen, wijde pijpen en wijde tops.
image

● DOUBLE DENIM
Deze trend is altijd mijn favoriet geweest en eigenlijk heel tijdloos. Het kan altijd, alleen de fits veranderen in het modebeeld. De combinatie wijd op wijd kan vormloos ogen, totdat je je highheels erbij pakt.
image

● UNEXPECTED
Het mixen van materialen, kleuren en prints. Het mag, alle onverwachte combinaties zijn fashion. Een soepel-vallende culotte (wijde broek op kuitlengte) met een gebreide, aansluitende kabeltrui en suède boots. Had jij dit bij elkaar bedacht?
image

● ROCK ‘N ROLL
Een tijdloos item die allang en breed in je kast hangt, het bikerjack. Je kunt er eindeloos (ja echt eindeloos) mee combineren, maar deze stijl vind ik het leukst door de mix stoer met vrouwelijk. Een classy pantalon met sneakers en een kanten top met het bikerjack, perfect. Een top nog te koud? Dan kan je kiezen voor een knit, lekker cozy!
image

Welke trend kan jij al creëren met de items in je kledingkast? En voor welke nieuwe trend ga jij dit seizoen?
image

8 gedachtes over “Fashion FriYAY | Spring, let’s start

  1. Leuke blogpost en waauw, wat een leuke blog, blij dat ik hem ontdekt heb.
    Mijn kleerkast is momenteel een mix van tomboy-zakelijk-minimalistisch maar zeker ook vrouwelijk. Net als jou (las ik ergens) werk ik bij een kledingwinkel – cos – en je kan al raden waar ik het meeste van mijn kleren koop. Volgens jouw blogpost ben ik een mix van rock ’n roll en unexpected. Vooral dat laatste 🙂 x

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

