Scotch Secrets #3 | retro meets safari

We gaan weer even terug in de tijd, de jaren ’60-’70, waar een statement maken belangrijk was. Verschillende subculturen lieten door middel van hun looks zien wie ze waren en waar ze voor staan. Tegenwoordig wordt er naar mijn mening veel gekeken naar ‘wat zijn de trends, dan moet ik dat ook kopen en dragen’. Vooral social media speelt hier een rol in en heeft een grote invloed op de jongere generatie, ze zijn gevoelig voor wat hun ‘rolmodellen’ doen.

Hoewel ik altijd speel met stijlen, hou ik van statement items. Ze geven een finishing touch en zijn bepalend voor je look, kijk maar naar mijn stipjes-denim of popculture-sweater. Maison Scotch staat, naast vrouwelijk en stoer, voor een statement maken. Onverwachte combinaties, in kleuren en materialen, zorgen voor inspirerende looks.

Mijn look van vandaag is een combinatie van retro met safari-vibes in een letterlijk oversized jasje. Het uitgangspunt was overduidelijk ; mijn net wat langere blazer met leopard dessin en oversized fit. Dit item komt uit een collectie die geïnspireerd is op travelling en je weg vinden door de jungle. Door boho invloeden toe te voegen aan de items creëer je veel lagen in outfits en overleef je de urban jungle. Naast de fun part vind ik een blazer echt een basis item die iedere vrouw (en man) in haar kast moet hebben, het liefst heb ik ze in alle kleuren. Het woord blazer werd voorheen gelinkt aan office-look, classy, feminine maar inmiddels zijn we gewend aan het ‘blazer-draag-je-ook-met-sneakers’-verhaal. De blazer combineer ik dan ook het liefst met een tee en een boyfriend-denim, dan heb je alle ingrediënten compleet om met de schoenen je look af te stylen (pumps, sneakers, boots, brogues).

Wat draag je toch onder zo’n allover printed blazer? In mijn gedachten zie ik meerdere klanten voor me die absoluut geen raad met dit jasje weten, niet verder komen dan combineren met een uni kleur die wellicht verwerkt zit in het jasje. Niet nodig, absoluut niet. Je mag prints met elkaar combineren, het mooiste is wel als je dit doet in dezelfde kleurtonen (zwart-beige streep of stip). Of je kiest voor een hele andere kleur, zoals ik kies voor de pop-up kleur rood. De tee is een retro item, wat betekent dat het geïnspireerd is op het verleden, de ‘seventies’ in dit geval. Opvallende teksten, een statement maken, laten zien wie je bent. Nu ben ik geen ‘seventies babe’, maar hij past perfect bij mijn leopard blazer. 



SHOP
● Blazer Maison Scotch
● Tee Maison Scotch
● Denim Maison Scotch, Amsterdams Blauw
● Brogues Sacha Shoes

image

10 gedachten over “Scotch Secrets #3 | retro meets safari

  1. Leopard prints are always a good idea to wear 😉 I have a leopard blazer at home but it’s sitting in my closet for a couple a months now.. I’ll get that out when I’m back from my business trip and share a picture! 🙂 Love the outfit!!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

