Mondays Mood | interior madness

Een nieuwe bank, nieuwe kussens, nieuwe kledingkasten, nieuwe lampen, nieuwe accessoires.. Nothing but new, hallo nieuw huis! Al minstens 3 weken zitten we in een ‘zo goed als af’ huis. Laten we zeggen dat de woonkamer klaar is, zo van ‘echt relax op de bank zitten’ maar op zolder staan nog wel wat dozen die nog even kunnen wachten (en bij m’n ouders, shame on me). Daar lopen we dan ook vooral aan voorbij als we weer een wasje draaien.

Het enige wat we nog misten was een meubel voor in de keuken, dit moest een bakkerskast op wielen (de zogeheten trolley) of een lockerkast worden. Naast het feit dat dit een lege muur zou opvullen, hebben we gewoon teveel servies (oeps, iets teveel Blond Amsterdam gespaard voor de uitzet). De bakkerskast van Be Pure is zeker favoriet, de combinatie van hout met metaal maar het prijskaartje bevalt ons niet zo. Vorige week presenteerde Karwei hun nieuwe collectie op Facebook met geweldige trolley’s in zwart metaal en de goede afmeting. Wel wat smal, maar twee naast elkaar is ook een optie.. Ik krijg ze toch wel gevuld (spullen genoeg of eigenlijk teveel, merk je met een verhuizing). Zaterdag was de dag dat ze geleverd werden aan de bouwmarkten, zondag bel ik om ze even te reserveren zodat ik smiddags kan komen kijken. ‘Helaas, alle grote trolley’s zijn gereserveerd.. En oh, ik hoor net dat de kleintjes er ook niet meer zijn’, verteld een medewerker (die zijn werk heel leuk vindt) van de Karwei. ‘Goh, dat gaat snel.. Dan wil ik ze graag vrijblijvend bestellen’, antwoord ik een beetje teleurstellend. ‘Dat zal niet gaan, ze zijn overal uitverkocht en niet meer leverbaar.’ Ik geloof mijn oren niet en ben er 5 minuten stil van. Ik gooi mijn ongenoegen online op twitter, wat Karwei tot op de dag van vandaag negeert en reageer ook nog even op hun Facebookpagina. Er ontstaat een kleine discussie over ‘wel en niet op voorraad’ wat voor mij alleen maar betekent dat of de winkel of het hoofdkantoor niet de waarheid spreekt. Anyway, laat die trolley maar zitten..

Mijn moeder begint onze stijl een beetje door te krijgen en stuurt me een linkje van een woonwinkel in Velp die lockerkasten heeft staan voor een leuke prijs. Na wat mail-contact met de eigenaar ‘hoe hoog, breed, bezorg mogelijkheden etc’ besluit ik met mijn moeder te gaan kijken. Ze werkt ook in Velp en terwijl ze een social talk begint met de eigenaar, ga ik opzoek naar de kasten. De winkel heeft een industriële uitstraling en staat vol met meubels en accessoires waarvan het ontwerp gebaseerd is op items uit de jaren 50/60/70 wat zorgt voor een vintage en retro uitstraling. Het nodigt uit om elk hoekje van de winkel te bekijken. Ik zie heel veel leuke dingen, maar ik kom echt voor de lockerkast. Als ik alleen een grijze vind begin ik te twijfelen. ‘Ben ik weer te laat?’ ‘Hij was toch wit?’ Dit is de locker van de site laat ik me vertellen, kleuren kunnen nogal afwijken (I know, hallo Instagram filters) maar je kunt hem gemakkelijk overspuiten. Ik overleg met le boyfriend en hij gaat vrij snel akkoord, mocht hij niet in de keuken passen kan hij altijd nog naar boven. Maar natuurlijk, opgelost.. We doen het! Hij kan die dag nog bezorgd worden, mijn geluk kan niet op, dit is pas goede service. Klokslag 16:00 rijdt de auto voor met daarin onze locker en samen met de eigenaar til ik hem naar de keuken. PERFECT!

Voor nu is hij gedecoreerd met de geweldige lightbox van Wonen met Lef! en gevuld met handdoeken, theedoeken en boodschappentassen (puur praktisch), maar de bedoeling is om aan één kant plankjes te realiseren om servies kwijt te kunnen. Want oja, daar waren deze kasten voor! 😉 Volg Magazzini ook op Instagram en blijf op de hoogte van hun nieuwste items.
image

10 gedachtes over “Mondays Mood | interior madness

Geef een reactie

