Event | ‘even nudists need Polette’

DONDERDAG 21 JANUARI 
Om 15:00 sta ik ready to go op station Arnhem voor mijn reis naar Amsterdam, want vanavond staat er een openings-feestje van Polette op de planning. Natuurlijk zijn er weer vertragingen, (al lijk ik de enige op dat moment die zich daar druk om maakt) de normaalste zaak als het gaat om reizen met de trein. Dit betekent namelijk dat ik nu pas 16:30 aan kom op Overamstel, mijn eindbestemming. Ik ga eerst naar Suzanne, blogger van suzannebrummel.com, om samen te eten. Gezellig, ik heb haar al een tijdje niet gezien en dan is het altijd leuk om op alle mogelijke vlakken even bij te kletsen. Amsterdam Amstel *check* , nu nog met de tram en dat gaat me moeilijker af want ik heb alleen lijn 51 onthouden. Ik loop automatisch naar beneden om vervolgens weer naar boven te gaan en dan zie ik het.. Ik moet aan de overkant zijn. I made it en 6 minuten later sta ik op Overamstel. Na weer een verkeerde kant kiezen en dus weer het tramstation over moet, meet ik eindelijk Suzanne en gaan we eten : pasta, my alltime favourite. Met ons buikje vol, de afwas klaar en een laatste blik in de spiegel gaan we naar het centrum van Amsterdam waar vast een wijntje op ons staat te wachten.

Voor wie Polette niet kent, Polette is een brillenmerk gebaseerd op een eenvoudig idee : ze zijn de enige tussenpartij tussen fabriek en klant. De monturen en glazen komen direct vanuit hun werkplaats, waardoor ze de prijzen laag kunnen houden. Daarbij spelen zij snel in op trends waardoor er een ruime keus is in vormen en details. Mijn nieuwe favorieten bestaat nu al uit een top 10.. Oops!

Hun site is heel clean, zo ook de winkel. Clean, wit met industriële details. Met een DJ in het midden van de winkel zit de sfeer er al goed in, let’s go : brillen passen. De brillen zijn onderverdeeld in subgroepen : klassiek, trendy, hout, metaal, l’atelier en zonnebrillen. Zelf ben ik geen brildrager, (behalve de zonnebril) maar na wat pas-sessies en dankzij de mening van bloggerbabe Suzanne ga ik er toch aan geloven om een bril zonder sterkte te bestellen. De klassieke en trendy monturen passen het meest bij mij : retro-rond in zwart of een combinatie van rechthoek/rond in een twee kleuren. Decisions.. Decisions..


Tijdens het drinken van een heerlijke prosecco spot ik een bekende. Het is Manon van Deun van de blog A shot of Fashion, ik heb haar nog niet zo heel lang geleden geïnterviewd voor mijn rubriek Spotlight Saturday. Leuk om haar eindelijk in real life te meeten! We kletsen, doen wat drankjes samen en gaan over naar de zonnebrillen. De zonnebrillen zijn vooral geïnspireerd op de seventies : retro en boho. Sommige doen me zelfs denken aan de collectie die mijn moeder had op mijn leeftijd.


Hoe vinden jullie de ‘Lady Gaga’-inspired sunnies die ik hierboven draag? Ik vond hem vooral funny door de kattenoortjes. Het zijn magneetjes, dus die kan je eventueel weglaten (ik had ze alweer in mijn hand en dacht heel even dat de bril kapot was..). Mijn number one sunnies is de Melomania. Zijn ronde vormen zorgen voor een retro-look maar de ‘oogkleppen’ geven weer een funny touch.

Kende je Polette al? Wat is jou favoriete (zonne)bril na het zien van deze post?
image

12 gedachten over “Event | ‘even nudists need Polette’

Geef een reactie

