Scotch Secrets #1 | striped knit & polkadot denim

Vandaag ben ik alweer 19 dagen Stylist bij Scotch&Soda. Ik hoor je denken, 19 dagen? Dat zijn nog geen 3 weken. Klopt, maar time flies. Het lijkt wel gisteren dat ik voor de laatste keer wegreed bij het winkelcentrum waar ik voorheen werkte. De stad bevalt me goed, heel goed zelfs. De weg er naartoe minder, want my god wat is de trein naar, maar als ik straks een fiets heb komt dat helemaal goed.

Waar ik soms nog denk ‘wennen, chaotisch, onwetend’ denk ik bij de nieuwe collectie ‘in love’. Ik kan zo een kledingkast vullen, maar dat vind mijn portemonnee minder leuk. Wegdromen bij de verhalen van designers, hoe de collectie is ontstaan en hoe je het beste kunt stylen.. Dat werkt inspirerend. In mijn vorige post zei ik het al, achter elk kledingstuk zit een verhaal en met die gedachte kocht ik mijn eerste outfit. 

Het werd me al eens eerder gevraagd : ‘hoe omschrijf jij jouw stijl?’ Dat vind ik altijd zo’n lastige vraag. Ik hou van sweaters maar ook van blouses, van denims maar ook van pantalons.. Laten we zeggen Sporty Chic met een Preppy touch? Voor mijn eerste Scotch-look wilde ik in ieder geval deze 3 elementen terug laten komen.

De denim die ik kocht was een geval van love at first sight. Een donkergrijze slim boyfriend denim met dots, maar eigenlijk zijn het bloemen. In New York hebben de designers van Amsterdams Blauw inspiratie opgedaan voor de denim-collectie. In een jaren ’50 vintage winkel vonden zij een jurk vol met fruit en bloemen en hoe leuk is het om dat te verwerken in de denim collectie? So they did. De bloem Daisy vind je terug in mijn denim, de Lazy Daisy.



Daarboven kies ik de Rib Knit, een aansluitende super stretch knit. Juist goed samen te combineren door de verschillen in silhouetten maar ook de prints, je combineert een streep met dot. Typisch Scotch, spelen met vormen en prints combineren. Wel blijf ik (nog) veilig in dezelfde kleuren. De knit is gemaakt van viscose en polyester, dat betekent dat hij niet heel warm is maar wel een rijke uitstraling heeft en lang mooi blijft. Was hem op de hand en laat hem liggend drogen.

De Sporty Chic elementen zie je al goed terug, mijn schoenen zorgen voor de Preppy touch. De denim rol ik nonchalant op zodat er een glittersokje zichtbaar is in combinatie met een zwart herenschoentje van Sacha Shoes met fringes. Een sneaker, hak of bikerboot zal net zo goed staan bij deze look, het is maar wat je wilt uitstralen die dag. 

Wat vinden jullie van deze look? En hoe leuk is het om te weten hoe een bepaald item is bedacht?
image

16 gedachten over “Scotch Secrets #1 | striped knit & polkadot denim

Geef een reactie

