Mondays Mood | why you should eat at Visje&Vleesje

Zaterdag 16januari 17:30 – WEEKEND!
Ja echt, ik ben zondag en maandag vrij.. Heerlijk, daar mag op geproost worden en dat ga ik doen met mijn moeder. We hebben afgesproken in het centrum van Arnhem om een hapje te gaan eten en te borrelen – qualitytime! Het eerste plan was Iveau, de beste wijn -en burgerbar van Arnhem of eigenlijk heel Nederland waar ik echt heel graag kom. Ze hebben vorige week de eerste prijs gewonnen voor de beste burger van Nederland, die had ik graag willen proeven maar zo dachten meer mensen. Eerder deze week kreeg ik al een telefoontje dat er vanaf 20:30 pas plek was. Helaas pindakaas, see you next time! Dan Stan&Co, een nieuw restaurant in Arnhem, maar ook daar worden we al gauw teleurgesteld. Je kan daar ook pas reserveren vanaf 6 personen, ook best een drempel. De volgende keer ga ik er denk ik ’s middags al heen voor een lunch en blijf zitten tot het avondeten.. En of je verzekerd bent van een plek!

Ik weet ineens iets leuks, denk ik. Een nieuw restaurantje ook, in een zijstraatje, genaamd Visje en Vleesje. Alleen de naam al, klinkt als een cozy huiskamer waar je op de bank ‘ploft’ met een glas wijn en je bord op schoot. Als we aankomen ziet het er leeg uit, dit kan twee dingen betekenen.. Dit restaurant is nog niet ontdekt aangezien iedereen massaal kiest voor Sushi en Burgers of het eten is niet lekker. We nemen de gok, een goede gok kan ik je vast verklappen, en lopen naar binnen. Blij en verrast worden we ontvangen en we mogen een plekje uitzoeken. Mijn verwachting bij de naam Visje en Vleesje komt bijna overeen, bijna. Met dimmende licht-slingers, een open keuken, lockers en krijtborden op de muur is daar het huiskamer-gevoel. De ‘plofbank’ zijn tafels met ouderwetse schoolstoelen, je kent ze wel, waar je zo vanaf glijdt.


Foto –  Kyonne Leijser

We krijgen uitleg over het menu die we kunnen vinden op de krijtborden. Een soort ‘eten wat de pot schaft’-idee want het menu wisselt wekelijks, weer een huiskamer-pluspuntje. We bestellen wijn en charcuterie, een houten plankje met diverse lekkernijen zoals chorizo en parmaham. Heerlijk om mee te beginnen, tussen het kletsen door een snack en in combinatie met een wijntje! Door de gezelligheid vergeten we bijna het menu te bekijken, maar een voordeel : je hebt weinig keus. Je maakt hierdoor sneller een keuze en voor meer variatie moet je vaker terugkomen, want elke week is het anders. Behalve hun specialiteit Fish&Chips, die kan je altijd bestellen. Mama gaat voor de dag-vangst, Schelvis papillotte met verse groenten. Ik kies de Black Angus Cheeseburger, ook een specialiteit, met naast vlees en kaas ook augurk, witlof (wat ik ineens lekker vind na 25jaar), tomaten ketchup (wat ik nog steeds niet echt lekker vind) en sla. Het is lekker en zonder te vaak ‘smaakt het’ en ‘is alles naar wens’ kunnen we ook rustig eten. Eigenlijk zit ik vol, maar dat toetje had ik allang gezien op het krijtbord : chocolade cheesecake. Mijn moeder kiest koffie en een hapje van mij en dat kan ik net missen, super machtig maar zo lekker. Na het eten drinken we nog een wijntje bij Grand Café om deze geslaagde avond af te sluiten.

Kom je uit Arnhem, woon je in de buurt of heb je een shopdag gepland met aansluitend een etentje? Dan weet je waar je moet zijn!
image

10 gedachtes over “Mondays Mood | why you should eat at Visje&Vleesje

  1. Wat een leuke review, met een belangrijke boodschap: ‘Alles heeft een goeie reden!’ En heerlijk dat je ook op de maandag vrij bent en met je moeder lekker uit eten bent gegaan. Gibby en ik houden er ook van om samen op stap te gaan.
    Groetjes,
    Hic@ & Gibby

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

