Spotlight Saturday #27 | blogger Basimella

“Mijn naam is Sofie Senden, maar mijn blog heet Basimella. Het is een mix van twee Arabische woorden: ‚Basimah’, dat ‚lachen’ betekent en ‚Arabella’, dat ‚schoonheid’ betekent. Basimella vond ik niet gewoon leuk klinken, maar ook de betekenis ervan vond ik erg mooi. Ikzelf ben 19 jaar oud en woon in België. Velen weten het niet, maar ik ben veganist en daar ben ik heel trots op.

INTERVIEW

1. Omschrijf je blog in 3 woorden.
Fotografie – Gezondheid – DIY

2. Waarom heb je gekozen voor een blog?
Doorheen mijn paar jaar op aarde heb ik vaak te horen gekregen dat ik goed ben in teksten schrijven en in fotografie. Ik blink in geen van beiden uit, maar samen konden ze wel voor iets moois zorgen. Bloggen was in mijn ogen het meest evident, het is de perfecte samenstelling van de twee dingen waar ik ‘goed in ben’ en graag mee bezig ben.

3. Wat vind je het leukste aan bloggen?
Het leukste aan bloggen vind ik het proces van ‚iets creëeren’. Je begint met een idee, werkt dat uit, schrijft de toebehorende tekst, neemt mooie foto’s, voegt alles samen en voilà. Van niets is iets ontstaan.

4. Wat is het meest toffe item dat je hebt gekregen door je blog?
Ik heb nog geen items gekregen, maar heb wel een hele hoop toffe mensen leren kennen, en dat is veel belangrijker.

5. Op welke post ben je het meest trots?
Ik heb zeer recent een post geschreven over hoe ik mijn Instagram foto’s bewerk, welke apps je kunt gebruiken voor een strakke, witte feed en nog enkele extra tips. Veel mensen leken er wat aan te hebben, en dat doet me altijd deugd.


6. Wat maakt jou uniek als blogger?
Dit vind ik een moeilijke vraag. Er zijn zo veel goede bloggers en ieder heeft zijn/haar eigen stijl dus iedereen is wel uniek. Persoonlijk vind ik niet dat ik ergens in uitblink, maar misschien besteed ik nét iets meer aandacht aan het maken van mooie foto’s voor mijn blog.

7. Wie zijn jou voorbeelden?
Mijn grote voorbeelden? Niemand. Persoonlijk vind ik het erg vreemd om ‚een voorbeeld’ te hebben. Mijn toekomstige zelf, dat is mijn voorbeeld. Ik heb een idee over hoe ik wil zijn, waar ik voor wil staan, wat ik wil doen en dat is mijn doel om naartoe te werken. Ik vind trouwens dat iedereen er zo over zou moeten denken. Denk na over waar jij voor wil staan, wat je wil bewonderen aan jezelf en werk daar naartoe. Vergelijk jezelf met niemand anders.

8. Welke tip heb je voor andere bloggers?
Mijn grootste tip is: maak mooie foto’s. Ik kan niet uitleggen hoe belangrijk dit is voor je blog! Aandacht wordt getrokken met foto’s en interesse blijft aanwezig door foto’s.

VOLG SOFIE
Instagram | Facebook


image

8 gedachten over “Spotlight Saturday #27 | blogger Basimella

Geef een reactie

