Mondays Mood | my first impressions

ZATERDAG 2 JANUARI

Zo, gutenmorgen!
Het is 07:45, mijn wekker is al 3x gegaan, tijd om op te staan. Ik heb slecht geslapen, onrustig vooral en dat is te merken in m’n ochtendroutine. Ontbijten doe ik niet, koffie it is! Ik kijk veel te vaak, onnodig, op de klok.. 08:25.. 08:27.. 08:30.. 08:33.. 08:35, yes tijd om te gaan. Auto in en gaan! Tot aan het station (ja, ons dorp heeft zelfs een station), want vanaf vandaag ben ik weer een treinreiziger.

In de trein realiseer ik me weer al te goed waarom ik het toen al vervelend vond om met de trein te reizen. Dat was in de tijd dat ik in Nijmegen werkte, 13 hele minuten in de trein. Nu zijn dat nog maar 8 minuten, twee haltes. Het valt mee, maar my o my.. Boze blikken omdat je netjes vraagt of jij op de plek van de tas mag zitten (altijd lastig als je je Dolcis&Gabber-tas moet verplaatsen naar de vloer), voluit hoesten (hallo, ik zit tegenover je!) en ophalende snotneuzen (zakdoekje?) . You’re not alone!

Aangekomen op Arnhem Centraal, ons mooie station, vervolg ik mijn wandeling naar het centrum. Na 4 jaar werk ik weer in het centrum van Arnhem, maar vanaf vandaag voor Scotch&Soda. Excited!

Na de ‘koffie-happy-new-year-opstart-klets-ronde’ gaan we van start. Met een leren holster, waar een portofoon in zit en een vakje voor het meetlint, voel ik me net ‘cowboy Billy’. Ik waarschuw sommige klanten meteen dat het wat langer kan duren en ‘knullig’ over kan komen. Ze kunnen er gelukkig om lachen! Het is wennen, apart, maar een perfecte en makkelijke manier van communiceren. Waar ik op sommige momenten als een chaoot door de winkel loop (ja hallo mevrouw de perfectionist, het is je eerste werkdag), kan ik toch aardig m’n weg vinden. Na een halve dag ben ik al redelijk gewend aan mijn nieuwe accessoire en einde dag communiceer ik met mijn leuke, nieuwe collega’s alsof ik het altijd al zo deed (nou, overdrijven is ook een vak.. maar je snapt wat ik bedoel).

Dat was mijn werkweekend, mijn eerste indruk van de nieuwe job. Waar ik nog het meest aan moet wennen is het feit dat ik weer een openbaar-vervoer-reiziger ben, de rest.. Dat komt vanzelf, dat komt wel goed!
image

12 gedachtes over “Mondays Mood | my first impressions

  1. Wat leuk, een Westervoortse mede fashionblogger! Ik heb jarenlang bij Steps in de binnenstad gewerkt(met oortjes). Ik ging altijd met de bus, super gezellig want na een tijdje zaten we altijd met een hele groep mensen uit Westervoort die ook in het centrum werkte. Heel veel succes in je nieuwe baan!

    Like

Geef een reactie

