Mondays Mood | why I’ll never be a foodblogger

Na een kleine radiostilte, wat een gevolg is van veel werken en ontzettend veel voorbereidingen voor het nieuwe huis, is een update wel op zijn plaats. Heeft iedereen een fijne kerst gehad? Ik moet eerlijk zeggen dat kerst dit jaar anders was, maar niet minder gezellig. Het warme weer, geen kerstboom in huis door de verhuizing en klussen op 1e kerstdag waren redenen genoeg om het kerstgevoel niet te hebben. Ik was daarom ook niet volledig bezig met ‘wat moet ik aan’ en ‘wat gaan we allemaal doen’. Voor 2e kerstdag, bij mijn ouders, was mijn moeder al weken bezig met de lekkerste hapjes om het kerstdiner mee te vullen. Het toetje was voor mij, want die had ik al weken in gedachten en met ingrediënten als chocola en oreo-koekjes kon er niet veel misgaan. Toch?

Ik hou van lekker eten en als ik mijn best doe, dan kan ik aardig koken maar toch presteer ik het altijd om het niet te laten lijken als het mooie plaatje uit de Allerhande of van Google. Don’t worry, dit wordt geen nieuw item op mijn blog. Meer een goed recept delen die ik toevallig heb verprutst maar je zeker moet uitproberen!

Op Fashionlab kwam ik het recept tegen, de zogeheten ‘oreo-cheesecake-cookie-bars’.. Piece of cookie zou je zeggen, dat doe ik wel even op 2e kerstochtend. Ter voorbereiding heb ik al ruim van tevoren de Jumbo leeggekocht, want op mijn boodschappenlijstje staat:
– 42 oreo-koekjes
– 150gram roomkaas/monchou
– 250 gram witte chocolade
– 100 gram pure chocolade
– 4 eetlepels boter

LETS GO

Stap 1.
Mix de boter met 24 koekjes voor een goede bodem. Zet deze daarna in de koelkast.
Dit ging matig tot oké, mijn kleine mixer kon de hoeveelheid niet aan en ja.. De grote beslagkom staat al te wachten in het nieuwe huis om uitgepakt te worden!

Stap 2.
Ondertussen laat je de witte chocolade smelten en dit meng je met de roomkaas tot een glad geheel. Daarbij voeg je 12 koekjes.
Of ik teveel roomkaas had, geen idee. Had ik de witte chocolade wel moeten smelten? En die koekjes erbij, echt heel culinair ziet het er niet uit zo.

Stap 2.2.
Hier ging het dus al mis. Achteraf bleek dat ‘witte chocolade smelten’ helemaal niet nodig was. Wel fijn dat ik zo’n rijke fantasie van mezelf heb. De witte chocolade wordt gehakt en gemengd met de roomkaas en koekjes. Klinkt meteen een stuk lekkerder! Anyway..

Stap 3.
Mijn ‘witte-chocolade-kaas-oreo-saus’ giet ik over de bodem en het geheel laat ik ongeveer 1,5uur in de koelkast staan.
Met de hoop dat als ik de koelkast open mijn recept er net zo lekker uitziet als op de foto.

Stap 4.
De pure chocolade smelt je in de magnetron of in een pannetje met heet water (au bain marie) , ja volgens origineel recept, om deze geweldige creatie mee te decoreren. Dit doe je samen met de overgebleven 6 koekjes.
6 koekjes? Ik heb niks meer over. Mijn creatie werd er zelfs met de chocoladesaus niet veel aantrekkelijker door, dus strooide ik er nog wat disco-spikkels overheen (ofwel de zogeheten disco-dip op je softijsje) en ach.. Dat ziet er best gezellig uit.

CONCLUSIE
Waarschijnlijk snap je nu waarom ik absoluut geen foodblogger ben.
Als ik de witte chocolade niet had gesmolten was het perfect geweest. Ik ben dus benieuwd wie dit recept gaat uitproberen en als hij is gelukt ontvang ik graag een foto (van hoe het dus wel moet) om een soort zoek-de-verschillen item mee te creëren. Stuur je inzending in naar zijenstijl@outlook.com !

image

11 gedachten over “Mondays Mood | why I’ll never be a foodblogger

Geef een reactie

