Mondays Mood | the story behind the key

NL

Een week lang sliep ik slecht, werd ik dagelijks wakker met kriebels in mijn buik en was mijn humeur niet altijd even positief. Afgelopen donderdag was het zover, we kregen de sleutel van ons huis. Iets waar we al zo lang naar uit kijken, zo trots op zijn en te lang op hebben gewacht (wachten duurt altijd lang..)! Als we opstaan staat mijn telefoon overvol (nouja overvol, gewoon vol) met appjes van vrienden en familie die ons veel plezier wensen. Yes, het gaat echt gebeuren om 12:00!

Ik zet koffie, Dr. Phill staat aan en de kapster van manlief staat voor de deur.. Relax begin van de dag. Tussen het kletsen, Facebook-en en Instagram-men door valt me oog op een binnenkomend mailtje. De big boss van het nieuwbouwproject en tot mijn grote verbazing lees ik dat de sleutels niet uitgereikt kunnen worden vanwege één onbetaalde factuur. WHAT? Hoe is dat mogelijk? Dat kan gewoon niet. Met stressvlekken in mijn nek en zweet op mijn rug pleeg ik de nodige telefoontjes.. Wat blijkt? Er zijn twee dezelfde facturen ingestuurd, o god really?! Geloof het of niet, om 11:42 is dit probleem opgelost en kunnen we met een gerust hart de sleutel ontvangen.

Als we aankomen bij het huis staan onze ouders al trots op ons te wachten. Voor het officiële “wij-overhandigen-jullie-de-sleutel-gebeuren” maken we eerst een rondje door het huis. Mijn vader gaat ook mee, aangezien le boyfriend en ik daar rondlopen als twee verliefde pubers. Op dit moment vinden wij alles mooi! Het huis is goedgekeurd, de papieren zijn getekend, de sleutels in onze zak.. Finally, we zijn nu echt eigenaren! Time for champagne. We proosten met onze ouders die een soort picknick hebben georganiseerd in ons paleisje. Rust.. Gezelligheid.. Liefde!

Hopelijk redden we het om in de eerste week van het nieuwe jaar over te kunnen. De keuken wordt vandaag gezet, yay! En dan moeten we nog even geduld hebben tot de badkamer en het toilet erin zit. Daarna is het styling-time!

Het nieuwe huis en de drukke dagen voor kerst zorgen ervoor dat Zij en Stijl een beetje op de achtergrond komt, dit gaan we in het nieuwe jaar helemaal goedmaken! Promise.

EN

For a week I slept not that well, when I woke up I had butterflies in my belly and my mood wasn’t always that positive. Last Thursday, it was the day that we get the keys of our new home. Something we’re so proud of and we’ve waited so long (it feels like years of waiting). When we get out of bed, my phone is full of messages from friends and family who wishes us the best for today. Yes, it’s really going to happen today at 12:00!

I make some coffee, Dr. Phill is on and the hairdresser of my man is coming.. Pretty good start of the day. While we’re chatting, having a look at Facebook and Instagram, my eye catches an e-mail from the big boss of our home-project. By my amazement I read that they can’t procure the keys because of one unpaid bill. WHAT? How is this possible? I can’t believe this. With stress-spots in my neck and sweat all over my back, I call the one who can solve this.. Guess what? We’ve send two of the same bills, o god really?! Believe it or not, at 11:42 this problem is solved and we can receive the key.

When we arrive at the house, are parents are already waiting.. Proud! Before the officially “we-give-you-the-key-thing” we first walk through the house. My dad is with is, because of the fact le boyfriend and me think everything is pretty now.. We’re actually in love. The house is approved, the papers are signed, the keys in our pocket.. Finally, we are really the owners now! Time for champagne. We drink a glass of champagne with our parents who organized a kind of picknick in our palace. Relax.. Cozy.. Love!

Hopefully we’ll make it to live in our home the first week of January. Today comes the kitchen, yay! Thereafter, we’ll have to wait till the toilet and bathroom is ready. And then.. Styling-time!

The new home, working busy days for christmas are taking care of the fact Zij en Stijl is a little bit on the background. Promise, 2016 will be better.
image

8 gedachten over “Mondays Mood | the story behind the key

Geef een reactie

