Spotlight Saturday #24 | blogger Budgetproof

NL

“Ik voel me helemaal vereerd dat Sharon met heeft gevraagd voor de Spotlight Saturday. Yay! Op Budgetproof.nl blog ik (Marloes) nu ruim 3 jaar over betaalbaar leven. Niet per se alleen maar over goedkope dingen, maar hoe je je geld slim uitgeeft, wat je hard verdiende salaris waard is en hoe je (suffe) financiële zaken slim aanpakt. Mijn blog is niet mijn baan, maar een uit de hand gelopen hobby. Ik werk als (freelance) tekstschrijver, dus ik ben dag én nacht achter m’n toetsenbord te vinden.”

INTERVIEW

1. Omschrijf je blog in 3 woorden.
Waaah. Ik vind de eerste vraag gelijk al een hele lastige. Budgetproof.nl in 3 woorden: betaalbaar, laagdrempelig, anders. Ja, dat moet ‘m dan maar worden.

2. Waarom heb je gekozen voor een blog?
Nadat ik 3 studies heb afgerond (tja, ik vond studeren nou eenmaal erg leuk) kon ik geen baan vinden waar in m’n ei in kwijt kon. Ik had best een leuke baan, maar daar kon ik niet schrijven. Al sinds 2009 blogte ik erop los, over mijn reizen, mijn tijd in het buitenland, mode en verschillende andere dingen die ik leuk vond. Toch was ik nooit helemaal tevreden met m’n andere blogs. In 2012 begon ik met Budgetproof.nl en in februari 2013 ging de site live. Spannend! Een blog over mijn leven en hoe je óók een superleuk leven kunt hebben als je geen mega groot budget hebt.

image

3. Welke toffe dingen heb je al gedaan als blogger?
Wouw nou, dat zijn er in 3 jaar tijd een héleboel geweest. Ik heb met de tofste merken samengewerkt en de spannendste dingen kunnen doen voor mijn blog. Zo ben ik bijvoorbeeld een dagje heen en weer gegaan naar Bulgarije om te skiën, heb ik al bijna een jaar een vaste samenwerking met Lucardi, word ik uitgenodigd voor leuke events, stond ik in de krant en de Viva, heb ik meerdere bijzondere persreizen gemaakt en zijn er zelfs mediabureaus die me willen vertegenwoordigen. Zo bizar eigenlijk.

4. Wat is het leukste item dat je hebt gekregen door je blog?
Ik ben heel erg verwend. Dat besef ik me maar al te goed. Naast mijn bureau liggen stapels met (half uitgepakte) goodiebags en ik krijg regelmatig superleuke pakketjes. M’n Paul’s Boutique-bloggertas viel enorm goed in de smaak bij vriendinnen, collega’s en m’n vriend. Het allerleukste vind ik misschien nog wel de items die ik krijg om weg te geven. Cadeaubonnen bijvoorbeeld waar ik mijn lezers blij mee kan maken.
image
image

5. Op welke post ben je het meest trots?
Geen enkele blog gaat live zonder dat ik ‘m goed genoeg vind. Ik ben daarom op iedere blog wel op een andere manier trots. Ik vind het soms lastig om persoonlijk te zijn op m’n blog. De blog waarin ik aankondig dat ik op SRPRS.me-verrassingsvakantie ga is denk ik wel een goed voorbeeld van hoe ik wil dat elke blog is. Een mix van persoonlijk en informatief én ook nog een samenwerking met een tof bedrijf.

image
image

6. Wat maakt jou uniek als blogger?
Er bestaan heel veel blogs. Zelfs je oma en de kat van de buurvrouw hebben een blog. Het is lastig om daar onderscheidend in te zijn. Toen ik mijn blog begon, was ik uniek met de insteek ‘hoe een superleuk leven niet duur hoeft te zijn’. Inmiddels zijn er aardig wat bloggers die in dezelfde vijver vissen, maar ik denk dat dat mijn blog toch nog wel bijzonder is omdat ik ook serieuze financiële zaken op een laagdrempelige manier bespreek of tips geef hoe je je geld op een slimme manier uitgeeft.

7. Wie zijn jouw voorbeelden?
Ik ben dol op Chiara Ferragni van The Blonde Salad. Girlcrush! Ik lees veel andere blogs en heb zelfs een vast ‘ochtendrondje’ tijdens m’n ontbijt of in de bus, maar ik probeer mijn blog echt anders te houden. Misschien niet per se altijd met de onderwerpen, maar dan wel qua insteek. Voorbeelden heb ik dus niet per se, maar een leven zoals Chiara, daar teken ik voor.

8. Welke tip kan elke beginnende blogger gebruiken?
Wees eerlijk, wees jezelf en wees uniek. Daar kom je het verst mee. Ik ken bloggers die niet eerlijk waren over bezoekersaantallen en uiteindelijk door de mand vielen of die alleen maar slijmen om iets cadeau te krijgen. Het brengt je misschien in eerste instantie ergens waar je niet hoort, maar vroeg of laat gaat het mis. Mijn blog is zeker niet de grootste van Nederland, maar ik ben trots op iedere lezer. Dat zou iedereen moeten zijn. De afgelopen maand mocht ik 15.000 unieke bezoekers verwelkomen. Voor menig bedrijf klinkt dit als heel weinig, maar of het er nou 15.000 zijn of 150: stel je voor dat die mensen allemaal in je achtertuin staan. Enorm bijzonder!

VOLG MARLOES
Instagram | Facebook
image

EN

I feel venerated that Sharon ask me for this Spotlight Saturday. Yay! At Budgetproof.nl I blog for almost 3 years about affortable living. Not only about cheap things, but how to spend your money on a smart way and what is worth your hard working salary. My blog isn’t my job, but a hobby which requires a lot of time. I work as (freelance) writer, so I’m behind my keyboard every night and day.

INTERVIEW

1. Define your blog in three words.
Waaah.. First question and already a hard one. Budgetproof.nl in three words : affortable, accessible, different. Yes, that is what it is.

2. Why did you choose blogging?
After finishing three studies (yes, I did like to study) I couldn’t find a job where I can put my energy in. I had a nice job, but never the chance to write there. Since 2009 I blog about travelling, the time I was in het buitenland, fashion and other thing I like. And still I was never satisfied about the things that came online. In 2012, I start with Budgetproof.nl and in february 2013 the site went live. Excited! A blog about my life and how you can live without having a large budget.

3. What is the coolest thing you’ve done as a blogger?
Wow, that’s been a lot the last couple of years. I did collaborations with the coolest brands and did the most excited things for my blog. For example.. I went to Bulgary for one day, I work together with Lucardi for almost a year, get invited by events, you saw me in the newspaper and Viva, did enjoy a lot of trips and there are PR-bureaus who want to represent me. So weird!

4. What kind of cool stuff do you get through your blog?
I’m very spoiled. Next to my desk there are half packed-out goodiebags and I receive a lot of cute packages. My Paul’s Boutique-bloggerbag is loved by my friends, colleagues and boyfriend. But I love it the most when I receive items to give away. For example giftcards to make my readers happy.

5. On what post are you the most proud of?
No blog is going online without without thinking it’s perfect. I’m proud of every post in a different way. Sometimes I think it’s hard to be personal on my blog. The blog about the SRPRS.me-surprisevacation is a great example for how I want every post to be. A mix of personal with information and collaboration with a cool company!

6. What makes you unique?
There are a lot of blogs. Even your grandma and the cat of your neighbour has one. It’s hard to be unique. When I did start, I was pretty unique with ‘how to live a super fun live without a large budget’. For now there are more blogs about this subject, but special about my blog are the serious financial subjects I do discust and the suggestions I give about spending your money on a smart way.

7. Who are your rolmodels?
I love Chiara Ferragni from The Blonde Salad. Girlcrush! I read a lot of other blogs, I even have my morning-moment meanwhile breakfast or in the bus but I really try to keep my blog different. I don’t really have rolmodels, but living like Chiara.. I’ll sign for that!

8. Which suggestion do you have for each starting blogger?
Be honest, be yourself and be unique. I know bloggers who lie about their followers or who act so sweet to get something for free. It will work for a while, not for a long time. My blog is defenitely not the biggest of Holland, but I’m proud of every reader. Everybody should be. Last month I said ‘welcome’ to my 15.000 visitiors. Most of the companies would say it’s not that much, but if it’s 15.000 or 150 : imagine all of the people are in your backyard. Pretty special!

FOLLOEW MARLOES
Instagram | Facebook
image

11 gedachtes over “Spotlight Saturday #24 | blogger Budgetproof

Geef een reactie

