Tuesdays Trend | matching old with new black and blue

NL

Hey, deze outfit heb ik eerder gezien” hoor ik je denken. Klopt! Vorige week liet ik deze outfit zien toen ik vertelde over mijn brand new Little Jewels. Alleen wat ik eronder droeg bleef nog even geheim.. De stippelblouse is al eerder voorgesteld, in mijn transition-post van zomer naar herfst combineerde ik hem met een lichte denim en mijn bruiloft-hakken. Remember? JA!! 

De look van vandaag is er één die ik pas ontdekt heb.. Niet zozeer de combinatie van colbert-blouse-broek, ik bedoel meer de kleurencombinatie. Blauw met zwart, ik vond dat vroeger echt not done. Waarom? Te donker? Het creëren van “ik wil wel, maar het gaat niet?” “Ik heb geen zwart jasje, dan maar donkerblauw?” Geen idee eigenlijk..

Het colbert dat ik draag heb ik besteld bij Otto. Ik bestelde het samen met mijn gestreepte kol-jurkje met de gedachte dat het zwart was. Vol enthousiasme opende ik mijn pakketje… Finally, yeah, jippie.. Oh, blauw? Na 2 teleurgestelde seconden vond ik het prima. Donkerblauw is eigenlijk altijd wel goed! Ik ben echt fan van het lange colbert door de classy en nonchalante stijl. Ik stel hem voor aan de rest van mijn garderobe en kom tot de conclusie dat het een goede aanwinst is. Al mijn shirts matchen, mijn saaie skinny jeans kunnen ook wel een classy touch gebruiken.. Perfect! Maar voor vandaag moet het anders..

Mijn leren chino van H&M, nu een jaar of anderhalf, is een all time favourite voor de winter. Ik draag hem graag met geprinte shirts, sweaters en sneakers maar ook met blouses en hakken (told you so : all time favourite). Ik denk hardop : “Zou die stippelblouse matchen? Nee.. Toch niet! En met mijn nieuwe colbert erbij? Hm, beter! Mijn broek oprollen? Staat dat? Ja, niet eens zo gek! Schoenen.. Witte sneakers? Nee, dat is te wit. Plateauboots? Perfect!”

I PRESENT..
Matching old with new Black and Blue :


SHOP MY LOOK
Blazer – Otto
Blouse – H&M (alternatief)
Broek – H&M (nu in de SALE)
Boots – Sacha Shoes

Wat vind je van mijn nog-nooit-geprobeerd-en-is-toch-leuk-look?

EN

I hear you think.. “I’ve seen this outfit before”. That’s right! Last week, I showed you this outfit when I talked about my brand new Little Jewels. What I wore underneath this was a big secret, I saved it for today.. You’ve met the blouse with dots in a earlier post about transition from summer to fall, when I wore it with a lightused denim and wedding-heels. Remember? YES!!

Today’s look is a look I just discovered.. I don’t mean the blazer-blouse-pants-thing, I mean the colors together. Blue with black, in the past I would say this is not done. Why? Too dark? Creating “I want to, but I can’t?” “I don’t have a black jacket, so I wear blue?” I have no idea..

The colbert I wear is a buy from Otto. I ordered this together with the striped turtleneck dress, in my mind it both was black. When it came in I couldn’t wait to open up the box… Finally, yeah, hooray.. Oh, blue? After 2 disappointed seconds I thought it was fine. Navy blue is always a good idea! I’m a huge fan of the long blazer by his classy and careless style. I introduce him to the rest of my wardrobe, conclusion : perfect buy. My tee’s are matching and my boring skinny jeans defenitely need an classy touch. But today it has to be different..

My leather pants from H&M, he’s 1,5years old now, is my all time favourite at wintertime. I wear him with printed tee’s, sweaters and sneakers but also blouses and heels (told you so : all time favourite). I’m thinking out loud : “Is it a match with my dotted blouse? No, not at all! And if I wear my long blazer over it? Hm, better! Wrap up my pants? Not that weird! Shoes.. White sneakers? No, that’s to white. Plateauboots? Perfect!”

I PRESENT..
Matching old with new Black and Blue :

SHOP MY LOOK
Blazer – Otto
Blouse – H&M (alternatief)
Pants – H&M (now on SALE)
Boots – Sacha Shoes

What do you think of my never-tried-but-cute-look?
image

13 gedachtes over “Tuesdays Trend | matching old with new black and blue

  1. Waarom weet ik eigenlijk ook niet, maar blauw en zwart vond ik vroeger ook een no go! Nu ik hele gave blauwe Adidasjes gekocht heb, doe ik het ook gewoon, want zwart draag ik toch het liefst… Staat je echt heel goed dit! Gaaf die colbert ook!!! 😄😄

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

