Mondays Mood | counting the days..

NL

Hoe mooi kan het leven zijn
Het is maar hoe je kijkt
Het is maar wat je droomt
Hoe mooi is jouw werkelijkheid
Jij bent net zo rijk
Zo rijk als je je voelt

Deze tekst, van het nummer Mooi van Marco Borsato, is precies hoe ik me op dit moment voel. De decembermaand is halverwege, de kerst staat bijna voor de deur en ik ben bijna meer op de werkvloer te vinden dan in mijn eigen bed. Chaotisch, druk, maar een gezellige tijd! Toch neem ik even de tijd om stil te staan bij de belangrijke en mooie dingen die er gaan komen, te genieten en ben ik langzaam aan het aftellen.

Allereerst : de sleutel van ons huis! Donderdag gaat het eindelijk gebeuren, na een bouwperiode van 8 maanden waarin we hebben gezien hoe het is gegroeid van niets tot ons paleis. Donderdag is het echt van ons (dat was het al, gezien de rekeningen..) en kunnen Jut en Jul aan de slag! Hopelijk kan ik jullie in die periode een beetje op de hoogte houden, zo niet dan volgt er zeker een uitgebreide New Home-post. Een nieuw huis.. je eerste koophuis.. Het voelt als verliefdheid met vlinders in je buik. Het is een grote stap, maar met le boyfriend aan mijn zijde, is dit de beste stap die je kan maken. Als 25-jarige een huis kopen, ik vind dat wel iets om trots op te zijn en ondanks de vele administratie die je er gratis bij krijgt geniet ik van elk moment. We zijn met kerst 3 jaar samen, een betere manier om dat te vieren is er denk ik niet. Tot aan de verhuizing leven we tussen de verhuisdozen en wordt het flatje met de dag leger.. 2,5jaar geleden kwam ik hier met eerst een tandenborstel, toen een paar kleren erbij om vervolgens alles maar neer te zetten. Nu is het tijd om nog meer mooie herinneringen te maken!

Daarnaast zijn mijn laatste weken bij Open32 ingegaan, wat steeds gekker wordt. Spannend ook vooral! Zoals ik al zei, het is een drukke maar gezellige maand en de dagen vliegen voorbij. En omdat alles zo automatisch gaat, besef ik helemaal niet dat 31december mijn laatste werkdag is. Mijn afscheidsborrel is gepland, we gaan met z’n allen schaatsen en borrelen inclusief een doos tissues (nee hoor, dat wel meevallen). Het is al bekend wie mijn plek gaat overnemen, mijn nieuwe werkrooster bij Maison Scotch kwam eergisteren binnen op mijn mail.. Dat zijn de dingen die het echt officieel maken! En ik heb er zoveel zin in.. Verder leren in een nieuw bedrijf, nog meer ervaring opdoen en mijn eigen garderobe aanvullen natuurlijk, haha!

December is vaak de maand waarin mensen extra even stil staan bij het afgelopen jaar. Wat was leuk? Wat kon beter? Hoe ga ik het nieuwe jaar in? Mijn jaar begint in iedergeval letterlijk Brand New en dat is mijn geluk.

Jij bent net zo rijk
Zo rijk als je je voelt

EN

How pretty can life be
It’s how you look at it
It’s what you dream
How pretty is your reality
You’re just that rich
As rich as you feel

This text, came from the song Mooi – Marco Borsato which is an dutch artist, is exactly how I feel at the moment. We’re at half december, Christmas is almost here and if you’re looking for me.. I’m more at work then at home. Chaos, busy, but a lovely time! And still I’m taking some time to stand still by the good things which are going to happen. I enjoy them and counting days.

First : the key from our home! It’s going to happen next Thursday after building it 8 months. We’ve seen it from nothing till our palace. It’s really ours Thursday (it already was when I saw the bills..) and “Jut en Jul” (other word for we’re not that ably..) can start! Hopefully I meanwhile can show you what we’ll up to, if not there will be an New Home-post very soon. A new home.. The first home you bought.. It feels like being in love with butterflies in your belly. It’s a big step, but with le boyfriend next to me, it’s the best step I made. I’m pretty proud of the fact I’ve bought a house at the age of 25 and beside all the administration you get for free, I enjoy every moment. At Christmas, we’re 3 years together and there is no better way to celebrate that. Untill we’re officially moving out, we live between boxes and our little home will be more empty everyday.. 2,5years ago, I came here with my toothbrush, then a couple of clothes and thereafter I decide to bring all of my stuff with me. Now it’s time to make more lovely memories!

Besides, my last weeks at Open32 are a fact which is really weird. Most of all excited! Like I said, it’s a busy but lovely month and because of the way everything goes automatically I don’t realize that the 31th of december will be my last workday. We already plan my last-goodbye-party, we’re going ice skating and having some drinks including a box of tissues (just kidding, not neccessary). I know already who is taking over my place, my new workschedule from Maison Scotch came in the day before yesterday.. These are the things what’s making it official! And I’m so excited, can’t wait to start.. Learning more at a new company, more experience and fill up my own wardrobe ofcourse, haha!

December is the month where people stand still and have a look at last year. What was fun? What could I do better? How do I start the new year? My year will be Brand New, that’s for sure and that’s my luck.

You’re just that rich
As rich as you feel

4 gedachten over “Mondays Mood | counting the days..

Geef een reactie

