Spotlight Saturday #22 | webshop owner little jewels

NL

Afgestudeerd als architect, maar haar passie voor sieraden maken was groter. Ik vind het tof als mensen een stap durven maken, ik citeer “Beste keuze ooit”, waar ze gelukkig van worden. Één van de redenen dat Gwenda zeker een plekje in de Spotlight verdient.. Daarnaast zijn haar handmade sieraden een perfecte aanvulling op je christmas-wishlist. Meet Gwenda van Little jewels!

INTERVIEW

1. Wie is de persoon achter de webshop?
Mijn naam is Gwenda Harmsen, 24 jaar oud en eigenaar van Little jewels. Een sieradenmerk met hippe, on-trend en betaalbare sieraden. Net afgestudeerd als architect maar lekker eigenwijs zoals ik ben mijn hart gevolgd.

2. Waarom ben je een webshop begonnen?
Steeds meer mensen in mijn omgeving begonnen te vragen waar ik mijn sieraden vandaan had. Toen bedacht ik mij, ik ga gewoon mijn hart volgen. Het heft in eigen handen nemen en eigenlijk niks doen met mijn opleiding. Ik wilde een webshop starten met mijn eigen gemaakte sieraden. Gek zou je zeggen? Ik zeg beste keuze ooit!

3. Hoe ben je op de naam gekomen?
Ik wilde een naam bedenken dat universeel zou zijn, in alle talen te lezen. Ik ben zelf klein van stuk en wilde subtiele sieraden ontwerpen. Subtiele sieraden die samen een ware armparty kunnen worden. Vandaar Little, Jewels spreekt voor zichzelf denk ik haha.

4. Waar haal je je inspiratie vandaan voor de collectie?
Eigenlijk overal. Mezelf, vriendinnen, online of op straat. Ik ontwerp wel echt vanuit mezelf. Ik maak sieraden die ik gaaf vind, dat straal je dan namelijk ook uit.


5. Wat is het leukste item uit de webshop?
Ow dit vind ik moeilijk. Ik heb niet echt één item. Ik heb alles ontworpen vanuit mezelf dus het liefste zou ik zelfs alles tegelijk willen dragen. Maar als ik dan echt moet kiezen.. Kies ik voor de ketting, de Navy blue it is. Voor een armbandje kies ik de small egg. En voor oorbellen de bar earring.

6. Naast je eigen shop, wat zijn je favoriete merken?
Ik was altijd al verslaafd aan sieraden. Ik kon er geen genoeg van krijgen. Ik heb erg mooie items van TOV en Marc Jacobs. Ik kocht ook veel betaalbare items bij de H&M.

7. Welke dromen heb je nog?
Mijn droom is dat Little jewels een succes wordt. Dat ik veel mensen blij kan maken met mijn sieraden. En uiteindelijk kan uitbreiden door ook kleding te gaan verkopen. Maar op dit moment wil ik mij focussen op het ontwikkelen van mijn sieradenmerk.

8. Welke tips en tricks heb je voor jonge ondernemers (in spe) die er aan denken om een webshop te starten?
Ondernemer zijn is kei hard werken. Onderschat het niet. Je moet jezelf tussen iedereen weten te onderscheiden. Vertrouw op jezelf en knal!

VOLG LITTLE JEWELS
Instagram | Facebook

EN

Graduated as architect, but her passion for making jewellery was bigger. I think it’s cool that people are dare to make a step in their life which, she said “Best choice ever”, make them so happy. It’s one of the reasons Gwenda deserves her Spotlight moment.. Besides, her handmade jewellery are an perfect complement for your christmas-wishlist. Meet Gwenda from Little jewels!

INTERVIEW

1. Who is the person behind the webshop?
My name is Gwenda Harmsen, 24 years old and owner is Little jewels. A jewellery brand with modern, on-trend, affordable items. Just graduated as architect but pigheaded as I am, I did follow my heart.

2. Why did you start this webshop?
Many people keep asking me where I bought my jewels. Then I thought I’m going to follow my heart right now and do nothing with my education. I wanted to start a webshop with my handmade jewels. I hear you think, pretty crazy.. I say : Best choice ever!

3. What about the name?
It has to be an universal name which clear is in every language. I’m a little one , wanted to design minimalistic jewellery which you can wear perfect together. That’s the “little” part, I guess the “jewels” part is pretty clear.

4. Where do you get your inspiration from?
Everywhere! Myself, friends, online or streetstyle. I design what I like and think is cool, because I want to stay close to myself and you can present yourself better.

5. What is the coolest item from the webshop?
That’s a hard one, I design what I love so I want to wear everything at the same time if I could. But if I have to choose the Navy blue necklace,  the small egg bracelet and the bar earring.

6. Besides the shop, what are you favourite brands?
I’ve always been addicted to jewellery. I own beauties from TOV and Marc Jacobs, but also bought affordable items at H&M.

7. Which dreams do you’ve got?
My dream is that Little jewels will be an succes. That I can make a lot of people happy with my handmade jewellery. One day I will broaden to clothing, for now I’m focussed on the instruction of my brand.

8. Which suggestions do you have for young business people who think of starting a webshop?
Don’t underestimate being a business men/women, it’s a hard job. You have to be unique between all those people, so trust yourself and go!

FOLLOW LITTLE JEWELS
Instagram | Facebook
image

5 gedachtes over “Spotlight Saturday #22 | webshop owner little jewels

Geef een reactie

