Mondays Mood | my dad, Abraham

NL

Afgelopen week stond helemaal in het teken van mijn vader, wat de organisatoren (moeders, vrienden, le boyfriend en ik) soms leuker vonden dan hijzelf. Hij is donderdag 50 geworden en dat vier je! Ik hoor je denken, 50? Ja, ik heb een jonge vader (en moeder). Naast het feit dat ze jong en hip zijn, zijn we close en kan ik letterlijk alles met ze delen!

Al maanden zijn we druk met de voorbereidingen.. Versieringen, verassingen, uitnodigingen. Alles voor de kersverse Abraham! Als groot fan van Feijenoord en Marco Borsato gaan er heel wat e-mails over en weer betreft handtekeningen, meet&greet, de nieuwe cd en nog meer.

image

Woensdagavond wordt hij opgehaald door zijn beste vriend, ze gaan samen een taart bakken (like the old times, toen ze samen op de bakkersschool begonnen en allebei geen bakker zijn geworden) en wij hebben alle tijd om de tuin 50-proof te maken! Na anderhalf uur is de tuin 3 poppen rijker en de 50-borden hangen all over. We eten van de homemade slagroomtaart en proosten op papa’s laatste dag als 40-er. Meanwhile ben ik nog drukker met mijn outfit voor zaterdag. Ik shop bij Otto een zwart-wit gestreept jurkje, een zwarte lange blazer en zelf heb ik daar nog een leerlook-legging bij en goede hakken. Het moet leuk zijn, morgen wordt het bezorgd en er is geen tijd om te ruilen.

Donderdagochtend sta ik om half 11 bij mijn ouders op de stoep.. GOEEEE-DEMORGEN! Graag 3 liter koffie en gefeliciteerd natuurlijk. Ons kado bestaat uit twee kralenarmbanden van het merk Gemini, misschien ken je het van Rene van der Gijp (als je regelmatig verplicht VI mee kijkt). Zijn beste vriend en vrouw, zoiets als een oom en tante eigenlijk, komen aan met een uitgebreid ontbijt en dat is een heerlijk begin van papa’s verjaardag. Ik haal de laptop tevoorschijn en laat een verjaardags-video-boodschap van Marco Borsto zien. “Ja, dat kan iedereen wel downloaden zeker” zei mijn nuchtere, nu oude( 😉 ), vader. Nou nee! De volgende verassing komt van zijn vriend die hem vandaag meeneemt naar de Kuip voor een rondleiding. Wat een verassingen en alles fijn in één keer. De mannen gaan op stap en ik kan niet wachten om mijn pakket op te halen bij de supermarkt. Vanaf 15:00 kan ik het ophalen, maar al snel word ik teleurgesteld.. De man van de post is nog niet geweest! Ik kan het niet laten om mijn frustraties online te gooien op Twitter. Morgen weer een dag!


Als ik de volgende dag wakker word kan ik ook alleen maar denken aan mijn pakketje. Ik heb natuurlijk niks anders in de kast, wat ik heb besteld moet ik aan! Als ik voor de tweede keer bij de supermarkt arriveer, zie ik de grote doos al staan. Me so happy.. En weet je wat dan zo gek is? Je weet wat je hebt besteld, maar toch ben je zenuwachtig om de doos open te maken. Wat verwacht je? Dat er ineens een rode jurk of paarse broek in zit? De jurk is precies zoals verwacht, maar wait what.. De blazer is blauw, dat gaat dus niet matchen met mijn jurk. Zonder twijfel, hij is tof alleen niet voor het feest, hij mag blijven! 

Zaterdag is de laatste dag dat we nog één keer proosten op mijn vader, Abraham. Moeders en ik zijn sochtends al onderweg om de locatie 50-proof te maken. Mijn ouders hebben een kroeg uitgekozen om daar alle vrienden en familie te ontvangen. Het is een geweldig feestje en wat zijn ze rijk.. Rijk van liefde, gezelligheid en elkaar. Ik ben trots! 

EN

Last week it was all about my dad, what sometimes more fun was for us (my mum, friends, le boyfriend and me) then for himself. He turns 50 last Thursday and ofcourse you’ll celebrate that! I hear you think, 50? Yes, my dad is pretty young (and my mum too). Besides the fact they’re young and modern, I can share everything with them!

For months we’re busy with preparing.. Surprises, invitations, decorations. Everything for Abraham! As a huge fan of Feijenoord (football) and Marco Borsato (Dutch singer), we’ve send a lot of e-mails about signatures, meet&greet, the newest cd and more.

At Wednesday, my dad’s best friend picked him up for some baking (like the old times, when they did study for baker but they never become one ), so we have enough time for making the garden 50-proof. After 1,5hours, there are 3 old-men-dolls and the 50-signs are all over. We ate from dad’s homemade cake and say CHEERS to his last day as a 40-year old. Meanwhile I’m more busy with my outfit for Saturday. I order a black&white striped dress and a long black blazer at Otto. I want to combine it with the leatherlook-legging and a good pair of heels. It has to be cute, they deliver tomorrow and there is no time to return.

Thursdaymorning, I arrive 10:30 at my parents… GOOOOD-MORNING! A lot of coffee please and happy birthday ofcourse. Le boyfriend and I bought two bracelets for my dad, from the brand Gemini. Ever heard of it? Then my dad’s best friend and his wife arrive, there more like a uncle and aunt actually, with a huge breakfast. It’s a great start of this day. I get the computer and show my dad the birthday-video from Marco Borsato. “Yes, I’m sure everyone could download this” says my, now old ( 😉 ), dad. No way! The next surprise is from his best friend, who takes him to the Kuip for a tour. What surprises! The men are on their way, I can’t wait to pick up my package at the supermarket. When I arrive, I get disappointed very soon, because Mr. Post hasn’t stopped by yet. My frustrations are online at twitter, can’t help it. Tomorrow, a new day!

When I wake up the next morning, I only can think of my package. Ofcourse I have nothing else to wear, what I did order has to be perfect! When I arrive at the supermarket for the second time, I already see the big box. Me so happy.. And you know what’s weird? You know what you did order, and still nervous to open up the box. What do you expect? A red dress or purple pants? The dress is exactly what I did expect, but wait what.. The blazer is blue, it’s never going to match with my dress. Without a doubt, he’s cool and I keep it anyway!

Saturday is the day, we say for the last time CHEERS to my dad, Abraham. Mum and me are early on our way to decorate the location and again it’s 50 all over. My parents did hire an bar where they conceive all family and friends. It’s a great party and men, they’re rich.. Rich of love, cosiness and eachother. I’m proud!
image

7 gedachtes over “Mondays Mood | my dad, Abraham

Geef een reactie

